Dom vraagje??

Volgens mij heb ik een dom vraagje maar ik kom er echt niet uit.
Ik vind het geweldig om iedere week van die zwangerkalenders door te lezen om te zien hoe ver ons wolkje momenteel is. In het begin las ik dat de lengte die aangegeven is gemeten is van kop tot kont en dat de benen dus niet meegemeten worden. Maar.... als je naar het laatste plaatje kijkt van die kalender is het kind rond de 50 cm. Ergens in het verhaal is er dus een omslag waarbij de benen wel meegemeten worden. Ik kan hem alleen niet vinden. Dus als nu (week 21) wordt weergegeven dat ons kindje 27 cm is dan lijkt mij dat met de benen erbij, toch??

Marian
P.S. Ik hem geen enkele vorm van ruimetelijk orientatievermogen dus heb ook geen inzicht in hoe lang 27 cm is haha!

hahaha, ik kan me jouw verwarring voorstellen! Op de echo wordt inderdaad van kop-kont gemeten (omdat de kleine zn beentjes over het algemeen optrekt...)
De lengte die op de kalender staat aangegeven, is van kop tot voetjes, de volle lengte dus...

En met 27 cm is die van jou al een behoorlijk eind op weg (die van mij is ca. 23 cm, met 19 weken)

liefz
Liz

Hoi,

Bij mij op de kalender stond toen ik afgelopen zondag 20 weken was lengte 24 cm gemeten van hoofd tot benen. Dus de lenget bij jou is inderdaad inclusief de benen.
groetjes Suan

Terug
Bovenaan