Domenikos is er!!!

Hallo (a.s.) mama's!
Ben r een tijdje niet geweest en bijna helemaal niet...
Deze week staat ALLES op z'n kop...
Vorige week woensdag was de ks om 14:00 gepland.
Alles ging perfect. Domenikos werd geboren 3160gr netjes met 37w3d, alles zag er goed uit, m'n mooie kindje...
s avonds had ik t zoooooooooo warm... ik trok t echt niet (en dat na zwangerschap tijdens hittegolven...) Na verschillende onderzoeken ging ik terug naar intensive care. Onderzoeken, bloedtesten, echo's en die avond ging ik weer de ok in en werd voor de 2de keer geopereerd.(nu geen 5 man maar zeker 15man)  Bleek inwendige bloedingen te hebben. Baarmoeder en de hele handel is weggehaald om me te redden. De nacht en ochtend op i.c. De volgende dag was ik natuurlijk zwaar vermoeid maar ook blij dat alles weer goed was gekomen...
Die avond laat Uur of 11, m'n man was al naar huis, kwam de kinderarts met t nieuws dat de kleine melk niet binnenhield en niet t zwarte poep (mela....nog iets) had uitgepoept. Daardoor moest ie worden overgebracht naar het ac. ziekenhuis.
Onderzoeken (heeeeel veeel) en vandaag bleek dat een gedeelte in z'n dikke darm niet (goed genoeg) werkt. Hij is vandaag geopereerd en z'e hebben een stoma aangebracht. Dit totdat hij z'n gewicht verdubbeld, dan gaan ze opereren en dat stukje luie darm weghalen...
We hebben t vrij zwaar deze week... Maandag mocht ik n huis, had ik ineens koorts! mocht ik niet weg voor de koorts zakte! (dat kwam gelukkig goed) waarsch. doordat de melk op gang komt.. Toen kwam de rekening: 6000euro! Nou zoooooo rijk zijn we echt niet en de verzekering dekt echt niet alles!!! Maar t ergste nieuws was natuurlijk de onzekerheid over Domenikos...
Nou, ik zit nog zwaar aan de antibiotica, heb last van m'n darmen/lucht en ben doodmoe van de tegenslagen. Gelukkig zeggen m'n man en ik beiden, hebben we die smurfjes die ons ondanks alles aan t lachen maken! Zelfs die kleinste smurf in de couveuse, ligt ie lekker te slapen, doet ie ineens z'n hand voor z'n gezicht, van oooooo. En hij lachte zelfs (ok dat zijn grimassen...) net wat ik nodig had...

Iedereen die bevallen is gefeliciteerd en die nog moet sterkte!
Staartmees, goed dat je de lijst bijhoudt!
groetjes,Priscilla

Hoi Priscilla,

Jeetje wat een heftig verhaal!!!!!! Dat is schrikken zeg!

Maar als ik het goed begrijp heb je dus in het ziekenhuis in Griekenland gelegen. Lijkt me ook erg moeilijk qua taal enzo of ken je de taal?

Ben je nu thuis met de kleine of niet?

Had je bij je vorige kindjes ook een keizersnede gehad? Ik krijg over een paar uur mijn keizersnede, om 10.00u ( 11 september ). Ben echt zo verschrikkelijk zenuwachtig! Kan ook helemaal niet slapen vandaar dat ik nog zo laat op het forum zit.

Ik hoop dat jij en je kindje snel aansterken en dat je snel kan genieten met je gezinnetje!!!!

Liefs Martine

Jeetje Priscilla, wat een verhaal...
Gefeliciteerd met je kleine mannetje!
Je hebt wel een heel spannende week achter de rug zeg. Gelukkig ziet het er naar uit dat nu alles goed is en hopelijk mag je kleine mannetje ook snel mee naar huis!
Heb je thuis nog wel hulp, zodat je weer een beetje tot rust kunt komen en bij kunt komen??
Veel sterkte!

En eh... Martine... dit zijn helaas niet de verhalen die je moet lezen als je toch al zenuwachtig bent. Maar ik hoop dat je een goeie ks hebt en straks kunt genieten van je kindje!

Groetjes, J

Hoi Pricilla,

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Wat en toestand voor jou en je kleine zeg. Ik hoop dat jij en de kleine snel mogen opknappen zodat jullie onbezorgd nog van elkaar mogen genieten!

Groetjes Joyce

Bedankt voor de reacties!
Ooooo Martine dit is niet een verhaal om te lezen voor je.... Dan wordt je nog zenuwachtiger.... Ik kijk op de klok en zie dat je over 10min. je kindje krijgt! Ik had gewoon pech.... Dit was m'n 3de ks. De eerste 2 zijn perfect gegaan!!!
Enne, ik woon al 11 jaar in Griekenland, taal is t probleem niet meer. M'n vaste gynacoloog heeft al m'n kindjes gehaald in de kraamkliniek. Is een perfecte plek , extreem goede zorg/hygiene/eten alleen....poepieduur.... door 2 operaties is t in extremen gelopen... Domenikos ligt in t academisch. Extreem goede doktoren/chirurgen maar een plek waar je echt niet wil liggen... Slechte zorg door pers. tekort hygiene???ieh... gelukkig is er genoeg personeel bij de neonatologie en goede apparatuur...
Mijn herstel is extra versneld door m'n zorgen... ik vergeet mijn pijn (vooral door lucht in de darmen)  gewoon...
groetjes,Priscilla

jeetje wat een nare ervaringen allemaal..
natuurlijk gefeliciteerd met jullie kleine.
wat zullen jullie idd op jullie kop staan van alles.

ik hoop dat alles goed zal verlopen voor jullie en jullie kleine,en veel sterkte toegewenst van afstand.

groeten annelies

Terug
Bovenaan