Domme reacties van domme mensen om je heen

Hallo,
Bedankt voor jullie reacties! Het doet me goed dat ik kan "praten"met mensen die geen domme vervelende opmerkingen maken.

Een oud klasgenoot van me komt me tegen en ze hoorde dat ik een 2e miskraam had gehad, en ze begon al tegen me van dat het niet waar was en dat ze tegen diegene die het vertelde zei dat het  niet klopte dat ik dat was omdat ik immers nog maar een dochter had van 9 1/5 maand had. Nou ik barste bijna van woede.
Ik zei heel "cool"JA dat was ik wel en wij wilde wel al en 2e kindje.
Meteen zei ze van OH, euh, ja maar als je zo'n rustige dochter hebt dan kun je ook wel beginnen aan een 2e. Zoals mij lukt dat niet (haar dochter is 3 weekjes ouder) want die is zo druk???
Dat was even teveel info waar ik geen behoefte aan had.
Zij is altijd al "jaloers"geweest op andere die dingen eerder had. Tja nu "moet"zij ook een tweede.
Nu denk ik het is verdorie geen SPEL om kinderen te krijgen. Want je krijgt ze niet kado. Dat zij naar het zaad kan kijken en zwanger is kan ik niets aan doen maar dan moet ze niet zo'n k*t opmerkingen maken.
Wat denken jullie daar nou van?

Of mensen die ook zeggen Je kunt in ieder geval zwanger raken, ja ik heb een gezonde dochter maar, ik kan wel een arm om me heen of een blijkt van medeleven gebruiken, maar helas heb ik deze mensen (op familie en vrienden/collega's  na) niet veel om me heen.

groeten van boze ik

Hallo 'boze ik'.

Ik hoop dat je inmiddels al wat minder boos bent. Inderdaad kunnen mensen heel vervelend reageren, kan uit onmacht zijn maar ook uit dommigheid!
Zo reageerde mijn moeder (bang dat ik in een depressie zou zakken o.i.d.) dat ik ook zo op een roze wolk zat...Natuurlijk zat ik op een roze wolk en wanneer ik weer zwanger mag worden klim ik er meteen weer op!! Natuurlijk had ik wel in mijn achterhoofd dat het mis kon gaan maar wanneer zo'n test positief is wil ik genieten! En niet met angst en beven afwachten tot de magische 12e week (waarna het nog mis kan gaan!!).
Het blijft natuurlijk ook een vorm van sensatie om dit soort nieuwtjes te kunnen vertellen en wat aan te dikken. Zo zouden wij de hele babykamer al ingericht hebben? Nu, ik weet van niets. Ja, er stonden 2 beertje op de vensterbang als symbool dat dat de babykamer zou worden al voor ik met de pil was gestopt! En zou ik niet over de jaarmarkt durven na mijn miskraam. Nee, ik had aangegeven dat ik dat liever niet wilde omdat je dan het aan iedereen kan gaan uitleggen wanneer ze je feliciteren!
Maar goed. Gelukkig krijg ik ook heel veel fijne reacties van mensen die echt met me meeleven. Zo stond mijn schoonzus (met haar dikke buik...) bij mij te huilen dat ze het zo erg voor ons vond en eigenlijk niet langs durfde komen met haar dikke buik. Nu, ik kan alleen maar blij voor haar zijn hoor!

He, hou je taai.
Liefs ineke

Terug
Bovenaan