domme reacties werk

Hoi dames,

Zoals verteld vanmorgen bij de vk geweest. Alles was harstikke goed. Niet teveel of te weinig bijgekomen. Bloeddruk was prima (100/60) en lag precies op schema qua groei baarmoeder. Dochtertje was erg beweeglijk en alwer harstikke wakker hahaha.

Nou gaf de vk niet aan wat ik precies kon doen, maar wel dat ik rustiger aan moest gaan doen (wauw wat een verassing). Ik manager gebeld met niet zo leuke mededeling. En als eerste optie nu vier keer 5 uur werken ipv hele dagen. Rooster zou per direct worden aangepast.

Bel ik vanmiddag terug om mijn rooster te vragen hoor ik dat het rooster van deze week ECHT niet veranderd kan worden omdat een persoon vakantie heeft (ok begrijpelijk) en de andere twee (filiaalmanager en filiaalassisitent) hebben allebei verlof. Dus moest ik vrijdag eigenlijk gewoon van 8-20 werken. Na een paar keer aangegeven te hbben wat de gevolgen van harde buiken uiteindelijk kunnen worden..... en dat ik die vrijdag echt niet ga redden kan ik opeens wel van 13-20 werken. Ook de andere dagen deze week zijn aangepast.

Hoor ik de assistent roepen op de achtergrond: 50% ziekmelden, maar wat schieten HUN daar nou mee op? Ik snap de nogal stomme reactie niet zo goed. Ik wil toch voor HUN mijn uren blijven werken (of in ieder geval proberen?). IK vind het toch ook niet leuk dat ik me zo voel..... Voel me al de hele zwangerschap niet lekker (misselijk spugen enz).... nu krijg ik harde buiken (die nu nog niet erg zijn, maar wel tot erger kunnen leiden) en wil ik gewoon mijn uren anders indelen.... geen probleem alleen deze week nog niet? Snap niet dat verlof voor gezondheid gaat maar goed.

Het is met een beetje moeite geregeld. Al weet ik nu al bijna zeker dat de assistent me dit erg kwalijk xzal gaan nemen en nog een paar keer zal zeggen dat ik me maar moet ziekmelden. (dit heeft ze met 18 weken al eens aangegeven) Ben inmiddels alweer 24 weken zwanger. Dus 6 weken normaal gefunctioneerd (ja niet meer zoveel gesleeot als voorheen).

Nou wat een verhaal, maar het lucht me op...

Liefs

Lieverd,

Wat een vreselijke stomme rot reactie!! Sorry maar wordt hier echt boos om. Waarom reageren bazen altijd zo vreselijk lullig?
Het is voor jou ook niet leuk dat je je zo voelt, verre van zelfs en dit helpt echt niet.

Sterkte.

Liefs,x

Belachelijk zeg! Alsof je het leuk vindt dat je je niet fit voelt! Iedereen wil toch het liefst kunnen blijven doen wat je doet (tenminste ik wel), maar je hebt geen keuze soms en je gezondheid en je baby gaan voor...

Echt zo suf dat sommige bazen zo belachelijk doen!

Jeetje wat stom en dat voor hun functie... Meid probeer t je niet aan te trekken, ze weten zo te horen niet waar t om gaat!
Maar waarom wil je je niet ziek melden? Ik bedoel; je wordt nu toch hopelijk niet gekort op je salaris? ls je ziek gemeld wordt voor 50% krijg jij je salaris nog en krijgen zij een vergoeding. Misschien begrijp ik je verhaal niet goed hoor, maar hoop niet dat je nu achteruit gaat door minder uren te werken.

Werkgevers zien het vaak als lastig dat je minder uren wil of kan werken, terwijl het vaak preventief is. Er is zoveel onbegrip, want ze kennen altijd wel iemand die tot aan de bevalling allllles nog kon. Pfff hoe vaak ik dát niet gehoord heb... Bij mn 1e zwangerschap keek ik veel meer vanuit t perspectief van mn werkgever, nu niet meer want ik weet hoe ik de signalen van mijn lijf genegeerd heb...

Sterkte maar laat je aub niet gek maken!!

Wat een verhaal... Werkgevers en collega's kunnen soms alles toch zo moeilijk maken. Hopelijk kun je het naast je neerleggen. Goed naar jezelf blijven luisteren hoor!!

jeetje wat een gedoe weer.
Hier ook gedoe, dus weet wat je bedoelt.

50% ziekmelden heeft voor de werkgever een aantal "voordelen" het uwv gaat zich er dan mee bemoeien met als gevolg dat je naar een arboarts moet. Geen paniek, gewoon doen! De arbo arts gaat dan aangeven voor hoe veel % je ziek gemeld moet blijven.
Voordeel daarvan is dan voor de werkgever dat het geen geld kost. Werkgevers zijn hiervoor verzekerd en omdat het gaat om uitval tgv zwangerschap, is er geen eigen risico mee gemoeid.
Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Korten op je salaris is in het geval van zwangerschap niet aan de orde (heeft te maken met wat ik hier boven al noemde).
Probeer het even van je af te zetten en af te wachten op wat er gaat gebeuren.
Enige mogelijke nadeel is dat als je ziekgemeld wordt en blijft tot aan je verlof, je automatisch verplicht bent 6 weken vooraf al met verlof te gaan. Maar dat is echt het enige nadeel wat er direct voor jou aan vast zit.
Kop op he?! Denk aan je zelf en dat moois wat in je groeit.

Liefs

hey meis

wat een gezeik he met al die werkgevers! pfff houdt het dan nooit op denk je dan. mijn werkgever wilde mij ook liever gister dan vandaag ziek uit dienst hebben. en ik begrijp wel waarom. als je ziek bent ten gevolge van de zwangerschap krijgen zij dat 100% vergoed. maargoed ik ben blij dat ik nu thuis zit hoor, moet er niet aan denken om nu te moeten werken. in het begin was het ff wennen maar nu weet ik niet beter. maar ben blij voor je dat het nu toch geregeld is (welliswaar met heel veel moeite)

xxx

hey meid, ten eerste blijft het vaak gewoon verschrikkelijk hoe een werkgever reageerd..
Zowiezo voor je zelf en jullie beeb kiezen en de rest heeft pech!!

Maar ik snap niet zo goed waarom je je niet ziek wilt melden. Ten eerst als je nu uit jezelf minder uren gaat werken hebn je kans dat ze je ergens uren intrekken of in ieder geval minder loon krijgt. Egens begrijpelijk van de werkgever omdat je ook minder werkt. Maar als jij je ziek meld krijg je gewoon je volle salaris betaald (vaak ook nog iets meer) En je baas krijgt vanuit het uwv die vergoeding dus zal niet meer zo moeilijk doen.
En in veel gevallen zal een arboarts je een goed advies geven waar je iets mee kunt en (nomaal) een werkgever zich wel redelijk aan houdt! Behalve bij (oeps sorry ben ff de naam kwijt) maar dat zijn werkelijk echte hufters.

MEis succes ermee en laat je niet op je kop zitten..
liefs

Terug
Bovenaan