Domme vraag

<p>Hallo, </p><p>Sinds september zijn wij aan het proberen om zwanger te worden maar niet heel gericht.. meer we zien wel wanneer het komt idee.. echter werken mijn vrouwelijke hersenen niet zo mee in deze gedachte haha :) </p><p> </p><p>Nu heb ik een korte cyclus van zo'n 26 dagen gemiddeld. Afgelopen maand werd ik echter 2 dagen eerder ongesteld. </p><p>Mijn vraag luid nu; is mijn eisprong dan ook eerder? </p><p>Gekke is een beetje dat ik altijd rond mijn eisprong pijnlijke borsten krijg en dit houd tot mijn menstruatie aan en bij het eerste bloed verlies, vloeit de pijn mee... </p><p>Nu zou ik volgend de app zondag mijn eisprong gehad moeten hebben maar ik voel nog steeds helemaal niks. </p><p>Geen pijnlijke borsten, geen afscheiding, helemaal niets. </p><p>Ps. Ik had een koperspiraal al 2.5 jaar dus geen ontpillen of wat dan ook.. </p><p> </p><p>Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.. word er onzeker van dat mijn cyclus zo verschuifd en qua standaard dingen veranderd.. </p><p>Groetjes M. </p>
 
Hi M, 
Iedereen heeft een andere cyclus en je kan het beste je vruchtbare dagen weten door ovulatie testen.  Mijn gynacoloog zei dat je ongeveer drie maanden moet testen met ovulatie testen als niet raak is..  Het kan namelijk een dag schuiven. 
Als je cyclus 24 dagen is zou je ongeveer  dag 8 moeten beginnen met proberen. Je ovulatie valt tussen dag 8 en dag 14. Dit kan je alleen weten door de ovulatie testen.. 
Sperma kan tot 7 dagen leven in lichaam van een vrouw is wat me gynacoloog zei dus dat is ook fijn on te weten. En niet te vergeten slik je ook foliumzuur, 
 
Hoi hoi,
mijn cyclus was ook steeds een beetje anders qua dagen ene keer 29 dagen en de andere keer 24 dagen, dus mijn eisprong verschilde ook. Op internet las ik het een en ander of eisprong en dat die dan op de zoveelste dag moest vallen. Bleek bij mij toch anders te zijn dan hoe de berekening was op internet. Ik heb evoluatie testen gebruikt van sensitest, wat een top testen waren dat! Na 1 keer gebruikt te hebben was het ook meteen raak. Ik begon meteen met testen na de dag van de menstruatie en je zag zo het roze streepje van vruchtbaarheid met de dag meer roze kleuren. 
 
Haha heel herkenbaar de " we zien het wel" gedachten.. bij een vrouw werkt dat niet zo simpel hihi .. :p Maar met ovulatietesten zou je je eisporong kunnen checken.
 
Puur theoretisch zou je eisprong 2 weken voor je menstruatie plaatsvinden. Dus 28 dagen cyclus = dag 14 eisprong, 26 dagen cyclus = dag 12 eisprong, etc. Echter is dit in veel gevallen helemaal niet waar. Als je twijfelt over wanneer je eisprong plaats vindt, is de enige effectieve manier: testen. Met ovulatietesten is het heel duidelijk te herkennen, dus dat zou ik als eerste aanraden. Sommige vrouwen gaan voor het controleren van cervixslijm, of het bijhouden van de temperatuur. Dit werkt natuurlijk ook, alleen vaak moet je dat wat langer blijven doen voordat je echt door hebt hoe je cyclus werkt en waar je eisprong dan plaatsvindt. Met een testje heb je al vanaf de eerste cyclus gelijk een duidelijk piekmoment dat je kunt herkennen.
 
Het loslaten van het zwanger worden is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan :p Zodra je die beslissing neemt, lijkt het wel alsof je hoofd (en je lichaam, irritant genoeg, want dat beïnvloedt dan ook weer je cyclus en symptomen...) spontaan in een andere modus schieten!
 
Terug
Bovenaan