Domme vraagjes

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Ik ben er vanmorgen achter gekomen dat ik zwanger ben. Super blij natuurlijk, maar had nog wel wat vraagjes. Dacht misschien dat jullie mij wel verder kunnen helpen.

Ik vroeg mij af in welke week ik nu dan zit. Ik had vorige week ongesteld moeten worden. Was vandaag dus een week overtijd. Klopt het dan dat ik in week 5 zit??? Las namelijk dat je vanaf de eerste dag moest tellen van je laatste menstruatie.

En mijn tweede vraagje was wanneer moet ik contact opnemen met de verloskundige??

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Liefs von

Hallo von, het klopt inderdad dat je dan nu in de 5e week zit. Lijkt al heel lang nietwaar. Rond de tiende week ga je meestal voor het eerst naar de verloskundige, du je kunt binnenkort bellen voor een afspraak. Is echt heel spanned die eerste keer. Ik ben zelf trouwens in mijn twaalfde week.

Hee Von,
gefeliciteerd met je zwangerschap. Op de site 9maanden.com kun je dmv de datum vanje laatste menstruatie uitrekenen welke datum je bent uitgerekend.
En een verloskundige? die kun je nu al bellen hoor. Sommige praktijken willen vrouwen al met de 8 weken zien. Vraag in je omgeving aan mensen welke praktijk zij hebben gehad en of ze tevreden waren enzo. Anders weet je niet welke je moet kiezen. Wat trouwens wel handig kan zijn is dat de praktijk niet te ver bij je vandaan zit.

Succes ermee

Patricia

Terug
Bovenaan