Domper

Vorige week hadden we een afspraak met de gyn. In oktober was er afgesproken dat we in maart terug zouden komen als ik niet zwanger zou zijn.We konden dan gaan praten over inseminatie.
Ik ben dus nog niet zwanger en dus gingen we terug. Nu wilde de gyn de onderzoeken eerst weer uitbreiden. in oktober zij ze nog dat we alles al gehad hadden...
Nu word ik op de wachtlijst gezet voor een kijkoperatie. Als die goed uitvalt mogen we gaan praten over inseminatie.
Dat was een reuze domper. Ik ben nu ook bang dat ze na de kijkoperatie weer een nieuwe uitstelperiode gaat geven of iets anders verzint. We zijn nu al 3 jaar bezig en er gebeurt maar niks.

Wij worden er ook niet jonger op, hoewel de gyn mij nog erg jong vind (34 jaar) vind ik dit dus niet.
Daarbij is mijn man 10 jaar ouder dan ik en daar mag ook wel naar gekeken worden (leeftijd dus), maar de gyn vind van niet...

Heeft het bij jullie ook allemaal zo ontzettend lang geduurd voor dat er daadwerkelijk iets gebeurde of heb ik gewoon een lakse gyn???

Liefs
Joanna

Hoi Joanna,

Jeetje, dat is idd een domper voor jullie. Misschien had je gyn die kijkoperatie al in oktober kunnen plannen, dan hadden jullie nu door kunnen gaan met IUI.
De kijkoperatie plannen ze in de eerste 2 weken van je cyclus, om een eventuele zwangerschap uit te sluiten. Als alles goed gaat, ben je na ongeveer een week weer op de been. In principe zou daarna al vrij snel de inseminatie kunnen gebinnen. Althans, dat was bij mij zo. Het is in ieder ziekenhuis weer anders, natuurlijk.
Een kijkoperatie doen ze om alles uit te sluiten en eventueel kleine verklevingen ed (die niet op een echo te zien zijn) te verhelpen.

Al dat wachten duurt gewoon ontzettend lang. Wij zitten al ruim 2 jaar in de mmm en we zijn pas bij IUI-5.  De kijkoperatie heb ik gehad tussen IUI poging 3 en 4. Daaruit is gebleken dat ik een lichte vorm van enometriose heb. Zo licht, dat het eigenlijk geen opstakel moet zijn. Verder zijn we onverklaarbaar onvruchtbaar. In totaal zijn we al vier en een half jaar bezig en wij zijn ook de jongste niet meer (ik ben ook 34).

Of je een lakse gyn hebt, weet ik niet, maar bij een volgende afspraak zou je wel een beetje druk op de ketel kunnen zetten. Een brutaal mens heeft de halve wereld, toch? Het is niet mijn ding, maar soms moet je wel om dingen (sneller) gedaan te krijgen.
Nou jôh, veel succes en probeer je niet gek te laten maken!!!!!

Lfs, Kippie.

Hoi Joanna,
Jee, kan me die domper wel voorstellen ja.........
Maar inderdaad, vaak moet je een beetje druk op de ketel zetten. Zijn er nog andere gyns bij jullie?
Ikzelf heb gelukkig niet zo'n ervaring. Bij ons ging alles in sneltreinvaart om eerlijk te zijn.
Juli voor het eerst naar de gyn, nadat het na een jaar niet gelukt was. Een aantal onderzoeken. Samenlevingstest, clomid, en omdat mijn eitjes niet goed rijpten, mijn moeder op haar 39e in de overgang ging, bij mijn man het niet goed zat met zijn zwemmers hoefde ik niet eens een HSG te doen en werden we doorverwezen voor ivf/icsi. Eigenlijk konden we daar al mee in december starten, maar in januari werd het vergoed, dus besloten we even te wachten met de feestdagen voor de deur en mijn man moest geopereerd worden. In januari gestart met de pil voor 3 weken en daarna hormonen spuiten en gister heb ik mijn terugplaatsing van de icsi gehad. In Tilburg is er trouwens geen wachtlijst en leeftijd maakt daar wel uit, zo begreep ik het. Want hoe ouder je wordt, is ook niet goed voor je eitjes..........
Succes verder!!!!!

Terug
Bovenaan