Donald Duck

De kinderboekenweek is er weer. Nou vraag ik mij af of mijn kind wel genoeg leest..? Ik las zelf vroeger veel Suske en Wiske en ook dikkere boeken zoals Harry Potter.

We krijgen elke zaterdag de Donald Duck megazien op de mat en ik merk dat onze 8 jarige buiten de Duckblad niet veel andere (strip) boeken leest, hoe gaat dat bij jullie?
 
Het is idd een probleem, althans, ik weet niet of we het mogen vergelijken met vroeger. Ze krijgen nu zoveel meer prikkels, ik weet nog dat ik veel las omdat ik volgensmij niet veel andere dingen te doen had thuis, als ik alleen was. Overdag speelden we ook veel meer buiten, dat is nu ook heel anders, alle kinderen gamen tegenwoordig en spelen minder buiten. 
Onze zoon heeft ook een voorkeur voor stripboeken, hij heeft de hele serie van 'het leven van een looser' uit. Dat boek leest makkelijk en ziet er uit als een soort stripboek maar dan in boekvorm.
Vanuit school worden ze ook gestimuleerd om boeken te lezen, ze moeten ook boekverslagen maken dus toen heeft hij wel kennis gemaakt met de dikkere boeken. Dit allemaal in groep 7 en 8 en sindsdien scoorde hij ook beter op woordenschat moet ik zeggen.
 
Terug
Bovenaan