donker groene poepluiers

Hallo,

Heeft iemand ervaring met donker groene poepluiers? Sinds 3 weken ben ik van 5 flessen bv naar 2 flessen bv gegaan met 3 flessen kv. Wel iedere week 1 fles bv minder en dan een fles kv erbij. De poep van mijn zoontje is van de "gewone"mostersgroene kleur naar donker groen gegaan en nog steeds poept hij om de 5dagen. De frequentie is normaal gebleven. Is dit normaal? De HA wimpelt het af en hoef pas over anderhalve week weer naar het cb.
Alvast bedankt voor jullie reactie
Slickie
 
Hallo.

Ik geef zelf flesvoeding, maar toen mijn zoontje geboren was vertelden ze dat we op zijn ontlasting moesten letten.
Als hij groen was dan kreeg hij of te veel of juist te weinig voeding.
Ik weet natuurlijk niet of dat in jou geval ook dat kan zijn.
Maar heb je het al aan het cb gevraagd?

groetjes Tatjana
 
Mijn zoontje is nu 9 weken en krijgt vanaf zijn geboorte flesvoeding. Hij heeft altijd donker groene poepluiers gehad. Nu was ik vorige week met hem bij een osteopaat en die vroeg ook naar de kleur van de ontlasting. Toen ik vertelde dat hij donkergroene ontlasting had, zei hij dat dit krampenpoep is. Misschien moeten de darmpjes van je kindje dus wennen aan de flesvoeding?? Anders zou ik het inderdaad gewoon navragen bij het cb.
 
mijn zoon heeft ook donkergroene poep sinds een week of 4.soms met een vleugje   tgeel.hij heeft weinig last van krampjes dus dat kan het niet zijn.hij krijgt wel rooibosthee.sindsdien is het wel nog iets donkergroener.volgens mij zijn alle tinten lichtgeel en donkergroen normaal.alleen elke 5 dagen vind ik wel weinig.maar ook dat schijnt te kunnen.als hij er geen last van heeft.ik zou me over de kleir geen zorgen maken.eerder over de frequentie.van verstopping kunnen ze goed beroerd worden.
groetjes kari
 
Hoi,

Mijn kindje heeft hypoallergene voeding gebruikt en haar poep was ook groen, soms ook een beetje grijs. Ik heb dit nagevraagd en dit was volkomen normaal. Ik heb begrepen dat dit komt doordat de eiwitten zijn voorverteerd, de darmen reageren hier anders (beter) op, waardoor juist ook minder krampjes. Gebruik je misschien ook hypoallergene voeding?
 
hoi

Misschien is het wel gewoon, zolang het maar niet harder is.
Mijn zoontje had ook donkergroene poep, maar deze was ook iets harder/vaster.
Ook zat er regelmatig 1 a 2 dagen tussen.
Het CB zei dat dat normaal was en dat er niet meer dan 10 dagen tussen mag zitten.
Mij zat het niet lekker, Kay  leek er wat last van te hebben, dus hebben mijn vriend en ik besloten om nutrilon omneo te gebruiken.
Na ongeveer 3 weken poepte ons mannetje 1 keer per dag en lachte de hele tijd.
Toen  zijn we over gestapt op friso comfort (goedkoper) en nu poept hij zelfs af en toe 2 keer per dag (en niet meer zo donkergroen, meer geel)

Maar ik denk dat je toch moet doen wat jou het beste lijkt.
Ons heeft het geholpen om op mijn intuitie te vertrouwen.

groetjes Nicole (Kay 20-12-2006)
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Mijn zoontje gebruikt inderdaad hypo allergeen van nutrilon (in het ziekenhuis, direct na geboorte mee gestart). De poep is niet dikker geworden maar juist iets dunner en hij heeft nagenoeg geen krampjes. Op het cb zeiden ze dat het tot 10 dgn mag duren omdat hij ook borstvoeding krijgt. Ik zal het nog eens vragen op het cb maar het duurt nog een week voordat ik daar weer heen moet.  Verder heeft mijn zoontje nergens last van en geeft geen blijk van pijn/niet lekker te zijn. Hij is gewoon het zelfde vrolijke jongentje gebleven! Bedankt voor de adviezen! Als jullie nog wat weten hoor ik het graag.

Angelique
 
Hier ook legergroene luiers door Nutramigen voeding. Terwijl de borstvoedingspoep altijd kerriekleurig was... En het wordt ook een stuk kleiachtiger. En soms is het inderdaad grijs. Grappig eigenlijk hoe de kleur kan veranderen ook al eten ze elke dag hetzelfde :)
 
Terug
Bovenaan