Donkere haartjes op buik

Hoi,

Ik zit ongeveer op de helft van mijn zwangerschap. De verloskundige merkte enkele weken geleden al een lichte streep op mijn buik op, de zogenaamde Linea Nigra. Nu is het zo dat ik, ook voor mijn zwangerschap, best wat haartjes op mijn buik heb. Deze vielen nooit erg op omdat ze over het algemeen heel licht zijn. Al vanaf het eerste trimester van mijn zwangerschap merk ik op dat deze haartjes donkerder werden. Inmiddels zie ik zelf een duidelijke streep donkere haartjes over die Linea Nigra en heb ik het idee dat het alleen maar erger wordt. Ook mijn partner was het al opgevallen. Ik vind het zelf heel vervelend en vroeg me af of anderen dit herkennen? Enerzijds zou ik de haartjes het liefste nu weghalen maar anderzijds hoop ik dat het na de bevalling gewoon weer verdwijnt en denk ik dat ik er om die reden misschien nu maar beter niks aan moet doen. Wat zijn jullie ervaringen?

Hoi, ik kreeg ook meer haren op mijn buik en zelfs op mijn gezicht. Gelukkig waren deze wel blond, in elk geval in mijn gezicht. Wordt na de bevalling weer minder, hoor.

Hoi hoi,

mij heb nu ook weer meer haartjes op mijn buik, ook donkere haartjes. Manlief zegt dat het weer een jongen wordt omdat ik het bij eerste zwangerschap ook had. Uiteraard hebben die haartjes niks met geslacht kindje te maken

Hi,

Ik heb precies hetzelfde. Ben net over de helft en de haartjes lijken steeds meer en donkerder te worden. Vind het niet mooi en zou ze willen laten weghalen, of het misschien zelf doen. Ik twijfel nog een beetje wat te doen...

Hoi ik ben 13 weken en ook ik heb haargroei vooral op de buik onder de navel echt zo vies streepje heb her paar keer weg geschoren maar het groeid zo snel aan... volgens me moeder verdwijnt het na de zwangerschap

Terug
Bovenaan