donkere kringen onder de ogen

Ha meiden,

Ik heb een vraagje, Iris heeft al een paar maanden donkere kringen onder haar ogen. In het begin (toen het mij net opviel) dacht ik dat het te maken had omdat ze 's nachts zo vaak wakker werd en niet wilde slapen. Nu slaapt ze al veel beter, maar die donkere kringen lijken maar niet weg te gaan.

Overdag is ze verder erg vrolijk en beweeglijk, eet en drinkt goed. Op haar boterham krijgt ze regelmatig appelstroop voor extra ijzer, dus....ik weet het niet.

Ik heb de assistente van de huisarts ook al gesproken, zij wist het ook niet, maar als ik het niet vertrouwde dan kon ik altijd even langs komen. Nu ben ik niet zo een die snel naar de huisarts gaat, dus zo lang Iris vrolijk is, beweeglijk blijft, niet vaak moe is, goed eet en drinkt denk ik dat het wel goed is...

Hebben jullie hier ervaring mee?

Groetjes Syreetha

Hoi Syreetha,

alle 3 kinderen van mij hebben het als ze erg moe zijn of ergens over in zitten (verjaardag, st nic, iets op school enz) spanning dus.
verder zijn ze kern gezond en zijn ze er niet minder blij om. Ik zou me er dus niet te druk over maken, maar als het met een paar maand niet verminderd is zou ik het ff laten checken bij de Huisarts.

het zekere voor het onzekere

groetjes maaike

Ondanks de appelstroop kan ze natuurlijk alsnog wel ijzer tekort kunnen hebben...je kan altijd ff afspraak kunnen maken en ff laten bloedprikken, baat dat niet dan schaad dat niet...

als je het niet vertrouwd gewoon naar de HA gaan hoor

ik heb zelf geen wallen of opgezwollen ogen als ik moe ben maar mijn huid wordt heel donker
ik ben dan net een panda

verder gewoon gezond, alleen ipv walletjes heb ik daar dunne huid die verkleurt

succes groetes sabine

Terug
Bovenaan