Donkergroene tot zwarte ontlasting

<p style="text-align: left;">Hoi allemaal, </p><p>Ik kamp nu sinds een week met een iets-wat onrustig gevoel in mijn onderbuik over mijn kleine van 6w5d. </p><p>Sinds 1 week heeft hij donkergroene tot zwarte ontlasting. Vind het vaak meer tegen het zwarte aanzitten als tegen het donkergroene.</p><p>Dinsdag de HA gebeld, langs komen en luier mee nemen. Ik zelf dacht namelijk op ten duur aan een combi met bloed? </p><p>Langs geweest controles gedaan, buikpalpatie, algemeen onderzoek en ontlasting bekeken. Geen op of aanmerkingen. </p><p>Onze kleine sinds nu sinds 1.5 week op een koemelkarmdieet. Hier doet hij het super op. Eindelijk zijn die vervelende krampen en huilbuien voorbij. Alleen nu kampen we dus met zijn ontlasting. Ik vind hem ook pieperig als hij moet poepen. Ook soms wat onrustig als ik het idee heb dat hij moet poepen. </p><p>Bij de HA kregen we letterlijk te horen dat we het er maar mee moesten doen. Maar ik maak me toch zorgen, iets aan mijn kleine is toch echt veranderd. Maar kan mijn vinger er niet op leggen. Morgen ben ik van plan het CB te bellen om het te overleggen. Maar wou toch ook hier even mijn hart luchten, en vroeg me af of jullie hier ervaring mee hebben? En of tips. (De tips overleg ik wel met CB of HA) </p><p>Alvast bedankt! </p>
 
Hoi. 
Wat vervelend dat je je bij de huisarts niet gehoord voelt. Je zou je onderbuik gevoel kunnen uitleggen en benoemen dat je graag een kinderarts wil zien. 
Maar nu.. je zegt dat de ontlasting anders van kleur is sinds hij andere voeding krijgt? Wat voor voeding krijgt hij nu en is dat ook via de huisarts gegaan? 
Hoe ziet de ontlasting er verder uit? Hard/zacht? 
 
 
Hoi. 
Wat vervelend dat je je bij de huisarts niet gehoord voelt. Je zou je onderbuik gevoel kunnen uitleggen en benoemen dat je graag een kinderarts wil zien. 
Maar nu.. je zegt dat de ontlasting anders van kleur is sinds hij andere voeding krijgt? Wat voor voeding krijgt hij nu en is dat ook via de huisarts gegaan? 
Hoe ziet de ontlasting er verder uit? Hard/zacht? 
 
 
Hoi. 
Wat vervelend dat je je bij de huisarts niet gehoord voelt. Je zou je onderbuik gevoel kunnen uitleggen en benoemen dat je graag een kinderarts wil zien. 
Maar nu.. je zegt dat de ontlasting anders van kleur is sinds hij andere voeding krijgt? Wat voor voeding krijgt hij nu en is dat ook via de huisarts gegaan? 
Hoe ziet de ontlasting er verder uit? Hard/zacht? 
 
 
Hoi. 
Wat vervelend dat je je bij de huisarts niet gehoord voelt. Je zou je onderbuik gevoel kunnen uitleggen en benoemen dat je graag een kinderarts wil zien. 
Maar nu.. je zegt dat de ontlasting anders van kleur is sinds hij andere voeding krijgt? Wat voor voeding krijgt hij nu en is dat ook via de huisarts gegaan? 
Hoe ziet de ontlasting er verder uit? Hard/zacht? 
 
 
Hoi,
De kleur van deze ontlasting zou met bv zeggen dat de kleine niet genoeg voedingsstoffen uit zijn voeding krijgt.
Hoe dit met kv zit weet ik niet  hoor.

Als jouw gevoel zegt ik vertrouw het niet, dan hier ook zeker mee verder gaan! Als moeder weet je het namelijk ALTIJD!
Ik heb zelf ook met iets gezeten en heb later gewoon excuses gekregen van de ha omdat ik dus gelijk had. Gelukkig niks heel ernstigs natuurlijk.

Ook kunnen ze bij het cb een verwijzing geven naar een arts. Die hebben wij toen ook gehad.
Laat het er niet bij zitten als je dat niet wil :)
Heel veel succes!
 
Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil toch even zeggen dat je als je een ongerust gevoel houdt moet aandringen op een doorverwijzing naar een kinderarts hoor! In principe leren artsen namelijk dat ze het onderbuikgevoel van ouders niet moeten onderschatten en liever een keer te vaak dan te weinig doorverwijzen (vriendin van mij is huisarts).
 
Wat voor voeding krijgt hij nu? Onze zoon krijgt nutrilon pepti (koemelkvrij) en daarvan kreeg hij ook donkergroene ontlasting. Dat is sinds hij vast hapjes krijgt veranderd. Heel vies van structuur en geur ook en bovendien echt anders als de poep met koemelk.
Maar als je het niet vertrouwd, blijf aan de bel trekken. Je moedergevoel zegt echt een hoop, merk ik keer op keer. 
 
Terug
Bovenaan