Meid,
komt allemaal goed, op het kdv gaan ze goed om met je kleine. Neem wel de tijd om met de leidsters te praten over je kleine (dus niet 5 minuten voor sluitingstijd binnenvallen).
Hoe het met de bv gaat is persoonlijk, zal niet aan het kdv liggen. Neem zelf je rust voor het kolven en zorg voor een goed apparaat. Train je kleine alvast met de fles, kan zijn dat ie daar moeite mee heeft. (laat je vent het flesje geven, bij jou denkt je baby waarschijnlijk alleen aan borst).
Ik heb zelf ruim een jaar lang bv gegeven, en zo'n half jaar gekolfd op mijn werk. (3,5 dag per week). Het vraagt wat flexibiliteit maar je krijgt er heel veel voor terug: Je kindje aan de borst als je thuis bent, de beste voeding op het kdv voor je kindje, en zelf er lekker uit op je werk, weer jezelf zijn ipv mama.
Heb nu een 2e van 9 weken, en ik kijk er wel weer naar uit om te gaan werken. Het zal ongetwijfeld druk zijn, maar met een positieve, flexibele instelling kom je een heel eind, en niet te vergeten, samen met je man/vriend genieten van je kind!
succes,
susan