Donna

Hebben jullie dit ook? Met een paar weken is weer zover dan moet ik weer werken en ik zie er zo tegen op!!! Wil nog heel graag bij mijn kindje zijn en maak me zorgen of het allemaal wel goed komt op het KDV. Snappen ze hem wel, krijgt hij wel genoeg aandacht, hoe moet dat met borstvoeding, al dat soort dingen malen de hele nacht door mijn hoofd. Hij is nog zo klein en ik ga parttime werken maar weet ineens niet meer waarom we dit zo'n goed idee vonden. Heeft iemand even wat positieve input??? groetjes, Donna
 
Ja hoor heel herkenbaar. Dat had ik ook vlak voor ik weer moest gaan werken. Je neemt ook een beetje afscheid van een periode waarin de tijd alleen van jou en je kind was. En ook ik vroeg me af of anderen mijn kind wel konden begrijpen zoals ik dat doe. Probeer het maar en kijk hoe het je bevalt. Ik ben er inmiddels wel aan gewend en ook blij dat ik mijn collega's weer zie. De mensen op het kinderdagverblijf zijn fantastisch en doen alle moeite voor je kind. Ze gaan je kind echt heel snel leren kennen. Het blijft altijd een beetje een dubbel gevoel hoor, werken en voor je kind zorgen. Maar ik ben nu wel tevreden met dit evenwicht. Dus meid, gewoon ff doorzetten, ik weet dat het moeilijk is maar het gaat echt wel goedkomen. Kleine tip, plan niet teveel in de tijd die je straks wel hebt met je kind. Je hebt het in het begin echt even nodig om weer die tijd samen te hebben. Succes!
 
MOeilijk he weer gaan werken ik blijf het iedere keer weer een ramp vinden.

Maar voor jou wat opbeurende dingen en misschien geruststelling.

Leidsters hebben je kind heel snel door. Geef alles heel precies door de eerste dagen en wees duidelijk in wat je wilt en wat niet.

Met de bv komt het helemaal goed ze weten hoe ze er mee om moeten gaan en hoe het werkt.

Zeker voor nieuwe kindjes is er volop aandacht maar ook voor de nieuwe moeder. Vaak hebben de moeders er meer moeite mee dan de kinderen.

Gaat je kindje eerst wennen op dagen dat je nog thuis bent zodat je aan het idee kan wennen en er heen kan als er iets is.

En bel als je wil weten hoe het gaat op zo een moment zit je in de rats en wil je misschien niet bellen je gaat je steeds rotter voelen en als je belt kan de leidster je geruststellen en kan je weer verder werken.

Meid heel veel succes groetjes
 
Meid,

komt allemaal goed, op het kdv gaan ze goed om met je kleine. Neem wel de tijd om met de leidsters te praten over je kleine (dus niet 5 minuten voor sluitingstijd binnenvallen).

Hoe het met de bv gaat is persoonlijk, zal niet aan het kdv liggen. Neem zelf je rust voor het kolven en zorg voor een goed apparaat. Train je kleine alvast met de fles, kan zijn dat ie daar moeite mee heeft. (laat je vent het flesje geven, bij jou denkt je baby waarschijnlijk alleen aan borst).

Ik heb zelf ruim een jaar lang bv gegeven, en zo'n half jaar gekolfd op mijn werk. (3,5 dag per week). Het vraagt wat flexibiliteit maar je krijgt er heel veel voor terug: Je kindje aan de borst als je thuis bent, de beste voeding op het kdv voor je kindje, en zelf er lekker uit op je werk, weer jezelf zijn ipv mama.

Heb nu een 2e van 9 weken, en ik kijk er wel weer naar uit om te gaan werken. Het zal ongetwijfeld druk zijn, maar met een positieve, flexibele instelling kom je een heel eind, en niet te vergeten, samen met je man/vriend genieten van je kind!

succes,

susan
 
Terug
Bovenaan