dood geboren kindje

Mijn nichtje is haar kindje verloren tijdens de bevalling toen mijn kindje twee weken oud was. We waren samen zwanger en hebben veel ervaringen gedeeld. Wie herkent dit en kan mij helpen met tips om mijn nichtje zo goed mogelijk te ondersteunen. Het is zo confronterend voor haar om mijn dochtertje te zien. Ik voel mij verscheurd tussen intens geluk en intens verdriet. Mijn eerste uitje was het afscheid nemen van mijn neefje.
Wie kan mij advies geven? Bedankt daarvoor.

Hoi Eva,

Ga haar niet uit de weg. Ik heb hetzelfde meegemaakt alleen andersom. Mijn schoonzusje was een maand eerder uitgeteld dan ik.We hebben veel samen gepraat. Ook hebben wij als eerste kennis gemaakt met ons nichtje. Ik vond het erg fijn om met kinderen in contact te blijven. Nu is dat voor iedereen anders natuurlijk. Ik zou er met haar over praten, maar blijf wel contact met haar houden en neem je kindje mee!!

Groejes Bianca

Wat erg om zo'n verlies mee te maken. Ook jij zit in rouw...je hebt niet optimaal kunnen genieten van wat een onbezorgde tijd had moeten zijn.Ik zelf heb een mola-zwangerschap gehad die ontdekt werd bij bijna 14 weken. Mijn vriendin was 2maand verder in haar zwangerschap....ze was de eerste die belde en degene die een hele goede steun voor mij is geweest.Ze heeft me zoveel mogelijk betrokken bij haar zwangerschap en ook nu met haar zoontje van 4,5 maand...super vind ik dat. Je moet het wel kunnen hoor van beide kanten en je moet van allebei de kanten jullie gevoelens respecteren. Het is namelijk denk ik ook niet makkelijk voor diegene die wel gelukkig is met haar zwangerschap/kind. Ik werk zelf met kinderen (baby's) en heb er geen moeite mee gehad om de kinderen te verzorgen of zwangere vrouwen te zien lopen...ik ben echt blij voor ze....ze moeten alleen niet al te veel hebben over de zwangerschapskwaaltjes...ik zou er nl alles voor over hebben gehad om ons ozo gewenste kindje op de wereld te zetten.

Vraag je nichtje eens wat haar gevoelens zijn ten opzichte van jou en je dochter en kom haar daarin tegemoet zover dat voor jou mogelijk is.

Sterkte ermee

Terug
Bovenaan