dood geboren kindje

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Wel loop ik ook op het zwangerforum, in december gaat er bij ons een kleintje komen, maar toch heb ik de behoeft om ook hier mijn verhaal te doen, aangezien afgelopen november ons eerste kindje dood ter wereld kwam. Ik heb het gevoel dat ik op het andere formu alleen maar aan het zeuren ben over hoe het ook fout kan gaan ed.

Hieronder ons verhaal

In feb 2005 wordt ik zwanger van ons eerste kindje. De zwangerschap loopt prima. In het begin veel moe, en de tweede maand weinig tot niets gegeten, maar daarna niets geen kwaaltjes meer. Echo's met 10 en 20 weken geven aan dat alles erop en eraan zit en dat alles het naar behoren doet.

De maanden gaan voorbij. Kamertje staat klaar, cursus wordt gevolgd, kleertjes ed, kinderwagen, box, alles staat klaar.
Dinsdag 8 november ruim 40 wk ben ik bij de vk op controle. Alles is goed. hartslag klopt iets minder snel dan anders, maar nog binnen de marge (iets meer dan 120 terwijl tussen 110 en 160 normaal is). Er wordt een afspraak gemaakt voor echo als ik niet snel beval, om te kijken hoelang de placenta het nog vol kan houden.

En dan is daar die ochtend. Ik ben precies 41 wk zwanger. 's morgens beginnen de weeen. Ze komen en gaan dan weer weg. Vanaf 's middags 3 uur zet het pas echt door. Als de vk om 5 uur komt zoekt ze een hartslag en kan dit niet vinden. Gauw wordt het ziekenhuis gebeld, maar als na aankomst een echo wordt gemaakt blijkt dat ons kindje inderdaad is overleden!!!
Ze was een prachtige dochter van ruim 8.5 pond en 56 cm lang. Echt een flinke.

Uiteraard is na de bevalling (zie ondertussen in volle gang was) onderzoek gedaan. Bloed is nagekeken (van mij en van onze dochter), de placenta is nagekeken, maar er is niets gevonden. We hebben geen sectie laten verrichten. We wilden haar de korte tijd tot de begrafenis bij ons hebben.

Nu ik dus weer zwanger ben en weer alles goed lijkt begrijp je dat we er nog niet gerust op zijn dat het goed afloopt dit keer.
Voorlopig gaat het nu wel weer. Ik voel de kleine regelmatig flink bewegen, maar als ik straks de 30 wk voorbij ben, en het bewegen weer minder wordt, dan gaan we zenuwachtig worden denk ik.

Of de bevalling eerder opgewekt gaat worden en evt. andere opties daar hebben we het nog niet over gehad met onze gyn en vk. Dinsdag moet ik weer naar de vk, en gister over 2 wk weer naar de gyn. Ben benieuwd of hij dan ook weer een echo maakt.

Dat was het voor nu,
groetjes Liesje

hoi hoi ja weet wat je heb mee gemaakt ik ben kyara 18 noveber verlooren aan een placenta loslaating ben nu weer 5 weken zwanger maar wij loppen wel onder een gyn waarom jij niet????? meestal moet dat wel naar zo iets met mij is afgesprooken dat ze het met 38 weeken gaan haaklen bennu op dit moment heel onzeker liefs van jolanda

Hoi,

Ik loop bij de gyn en bij de vk. De vk zit 5 min bij ons huis vandaan, en de gyn 20 rijden met de auto + de wachttijden. In overleg met de gyn mocht ik bij de vk lopen omdat we gewoon pech hebben gehad. Bovendien hebben de vk niets verkeerd gedaan. Ook achteraf gezien niet.

Ik heb met 8 en 10 wk een echo gehad. Bij 12 wk een afspraak bij de vk en bij 14 wk een afspr bij de gyn, en dan steeds 4 wk ertussen. Afgelopen keer heb ik iom de gyn 1 afspraak overgeslagen omdat alles goed gaat en ik steeds na 5 a 10 min weer buiten sta.

Wel heb ik de gyn horen praten over het regelmatig gaan maken van een ctg, zodat ze ook niet goed functioneren van de hartslag kunnen uitsluiten dit keer.
Over het wel of niet eerder opwekken van de bevalling hebben we het nog niet gehad. De gyn vind terecht dat het kind zo lang mogelijk moet blijven zitten voor de gezondheid, maar begrijpt ook wel dat ik het het liefst zo snel mogelijk in mijn armen wil hebben. Afhankelijk van hoe zenuwachtig mijn man en ik zijn vanaf de 30 wk, gaan we het er tegen die tijd over hebben, maar we weten wel dat het mogelijk is.

Stel dat ik het niet meer volhoud en de gyn toch nog niet wil halen, dan blijf ik net zo lang in het ziekenhuis tot hij me opneemt en permanent aan de ctg hangt, maar zover zal het wel niet komen.

5 weken zwanger ben je nu toch? Dan heb je zeker binnenkort al een echo. Mijn man en ik hebben zelf een doptone gekocht met gel. Konden we zelf iedere avond (vanaf 12 weken pas) naar het hartje luisteren.  In het begin best eng, want je kunt het niet altijd even snel vinden. Maar als het je eenmaal gelukt is, is het echt geweldig.

Heel veel sterkte en laat horen hoe het met je gaat.

hoi liesje,
ik begrijp ook precies wat je nu doormaakt/voelt. mijn vriend en ik zijn op 30 juni 2005 de trotse ouders geworden van gert timo die helaas ook dood ter wereld kwam. ik was op dat moment 38 weken en 3 dagen zwanger. de dag voor de ( ingeleidde ) bevalling voelde ik geen leven meer en een echo bevestigde onze angstige vermoedens...
oktober 2005 weer zwanger en vanaf het begin af aan bang dat het weer fout zou gaan. ik heb ook dubbele controles gehad zowel bij de gyneacoloog als bij de verloskundige. ik was van mening hoe meer mensen het dit keer in de gaten houden hoe beter,toch? wij hebben ook een doppler gehuurd en het heeft ons (vooral mijn vriend,want ik voelde het kindje maar hij moest maar afwachten) heel veel geholpen als we het weer eens heel moeilijk hadden.
wij hadden met onze gyneacoloog afgesproken dat ik niet voorbij die 38 weken zou dragen dat we dan zouden gaan inleiden. en naarmate we verder kwamen in de zwangerschap werden we toch steeds nerveuzer. als ik het kindje even niet voelde ( wat op zich natuurlijk heel normaal is,want kindjes slapen natuurlijk ook) raakte ik bijna weer in paniek. vanaf 30 weken kreeg ik wekelijks een ctg. en toen ze bij 35 weken met de ctg het hartje weer niet konden vinden ( de kleine uk lag te ver weg voor zover dat kan ik die beperkte ruimte hahaha) brak ik. ik kon niet meer stoppen met huilen en toen hebben we met de gyn afgesproken dat we in week 37 zouden gaan inleiden. en zo is op 15 juni 2006 onze prachtige dochter eveline geboren. kerngezond en met alles erop en eraan.het was een zware bevalling ( 17 uur!!) maar ik wist dat ik dat kon verwachten omdat een inleiding niet natuurlijk is.
de bevalling van ons zoontje duurde "maar" 10,5 uur maar omdat hij niet meer leefde konden ze mij veel zwaardere opwekkers en medicijnen geven.ik heb toen ook een ruggenprik gehad die overigens niet hielp omdat hij achteraf niet goed zat dus bij onze dochter durfde ik dat niet meer. dus nu hebben wij 2 prachtige kindjes.
1 in onze armen maar met z'n tweeen in ons hart....

halo liesje heel spanend alemaal morgen mijn eerste echo gaan ze kijken of het hartje goed ontwikelt is pufffffffffffffffffff beb blij als het morgen is je hoort het liefs jolanda

Terug
Bovenaan