Dood geschrokken...

Ik zal nooit meer roepen dat iets mij niet kan overkomen. Vanochtend had ik lekker gewandeld met Nova. Bij thuiskomst pap gegeten en daarna naar boven. De laatste dagen tuk ik vaak even samen met haar een half uurtje, omdat de warmte mij ook aardig moe maakt. Ik leg haar dus op ons grote bed (in de breedte) en ze dommelt meteen weg. Ik denk, gooi er nog effe snel een wasje in. De badkamer zit naast onze kamer, dus elke halve minuut steek ik mijn hoofd om de hoek van de deur om te checken of alles nog goed is. Elke keer lag ze lekker te dommelen. De zoveelste keer dat ik binnenloop zie ik haar zo van bed afvallen. Zo plat op d'r buikje. Ik dacht dat ik gek werd. Ik weet niet wie het hardst huilde... Allebei gelukkig vooral van de schrik. Ik heb meteen haar papa gebeld, die was in vijf minuten thuis. Na een heleboel rondjes lopen, troosten, liedjes zingen en knuffelen heb ik de dokter gebeld. Eerst had ik trouwens nog alles gecheckt. Ze reageerde goed, volgde d'r speeltje met d'r ogen en hoofdje en pakte het met beide handjes aan. Ook heb ik zachtjes op haar buikje gedrukt maar ze gaf geen krimp.
Vanmiddag heeft ze wel langer geslapen dan normaal, toch beetje van de schrik. Maar nu ligt ze (eindelijk) lekker te slapen en heeft dus goddank nergens last van.
Zijn er meer mama's die dit wel eens hebben meegemaakt? En had je kindje er later nog last van? Waar kan ik het beste op letten buiten spugen en sufheid??

Ik voel me nu echt een domme mama... Zal wel weer over gaan. Maar dat dit nu net mij weer moet gebeuren. Ze is zo watervlug, onvoorstelbaar. Ze lag notabene haast te slapen!! En binnen de minuut lag ze op de grond. Ik ben me echt wild geschrokken.

Zo, moest het effe kwijt. Ik ga er gewoon vanuit dat er niets aan de hand is (zei de dokter ook, dat die kleintjes heel veel kunnen hebben...). Maar het blijft je kindje die je zo van haast een meter hoog naar beneden ziet vallen en je kan niets doen!!! Ik vergeet dit vast nooit meer. En ik laat haar ook noooit meer alleen op bed liggen.

Iris
 
Wat zijn dat erge dingen he.. Ik was gister aan het koken en mn man zat bij de kleine op de bank.. Op een gegeven moment kijk ik om en ik zie zo die kleine van de bank afrollen.. De schrik van mn leven! Wat er allemaal door je heen gaat op zo'n moment.. Maar ze kunnen gelukkig wel wat hebben en ik denk dat iedere ouder wel een keer zoiets meemaakt.. Maar je voelt je op dat moment wel werelds slechtste moeder..
 
ik kan me goed voorstellen dat je,je rot geschokken bent,ik had van de week dat ze ineens haarlotion dronk,zie mail van me afgelopen dinsdag,ik ben nog nooit zo geschokken,en dan zegt de huisarts ook nog dat ik beter op moest letten,nou dan kan je wel door de grond zakken en heel hard huilen.
elke moeder is allert,maar kinderen zijn soms zo ontzettend snel.je kan het jezelf niet kwalijk nemen,ik denk dat elke moeder wel eens iets een keer verkeerd inschat,hoevaak heb je wel niet,o dat ging net goed,gelukkig is alles goed gekomen,succes met de zenuwen,die heb je weer goed getest vandaag,ha ha ha groeten claudia
 
kim is nu 7,5 mnd en ik kan haar geen moment meer uit het oog verliezen, dat is te gevaarlijk heb ik ontdekt, ze is bij mij al 1 x bijna van bed gevallen, ik kon haar nog net vastgrijpen, toen ben ik zo geschrokken dat ik haar alleen nog in de box even alleen laat, zodat ik zeker weet dat er niets kan gebeuren, ze zijn zo snel op deze leeftijd,

gr sandra
 
Ik kan mij voorstellen hoe je je voelt ben met mijn dochter toen ze 10 mnd was van de trap afgevallen (op de helft van de trap) Samen lagen we in de gang en de zoon van 6 in paniek want die zag ons zo liggen wilde gelijk 112 bellen (zo lief van hem)uiteindelijk begon mijn dochterje te kruipen en krabbelde moeders weer overeind met de bibbers in de benen waar ik door gevallen ben weet ik niet maar ik weet wel dat ik niks meer op de trap laat staan want volgens mij ben over iets gestruikeld.
Gr. Sannie
 
Hoi Iris,

Hetzelfde heb ik ook met mijn dochter gehad. Zij is ook van ons bed afgerold.
Wat een schrikken. Ik heb zelf behoorlijk overstuur zitten te huilen. Ik laat haar niet meer alleen. Dan maar op de grond spelen!
Ik hoop dat het mee valt. Bij ons viel het achteraf mee. Maar de schrik zat er behoorlijk goed in.

Nog veel sterkte en succes met de kleine
Gr. Nathalie
 
Hoi Iris,

Ik weet nog precies hoe ik mij voelde toen hetzelfde gebeurde. Ik voelde me echt de meest waardeloze mama die er bestond !!!

Maar zoals anderen ook zeggen: Ze kunnen veel hebben.

Succes met je mooie meid !!!
 
Terug
Bovenaan