doodmoe vandaag...

Hoi meiden,

Merel is vandaag zo opstandig!
Ze heeft vannacht wel doorgeslapen tot 6 uur dus dat was heerlijk, daarna flesje en geslapen tot 10 uur, weer flesje (ze krijgt nu om de 4 uur) en sindsdien is ze wakker.
Normaal is ze smorgens ook wel wakker maar na haar middag fles (vandaag dus 2 uur) slaapt ze altijd maar vandaag heeft madam daar geen zin in..zucht.
Het mooie is, ze viel net na 30 ml al in slaap en wilde ze niet verder drinken..dacht;dan maar meteen in bed. dat werkte voor 4 min dus heb haar de rest vd fles gegeven. dat duurde en duurde... ze krijgt 130 ml en heeft er 3 kwartier over gedaan.
Ik ben doodmoe en wil zelf ook wat rusten en wat eten maar ze ligt de hele tijd te janken in bed.
Ben   al bij haar geweest, luier is schoon...ze heeft gedronken..boertje gelaten..
Af en toe word ik hier wat moedeloos van, hebben jullie dat ook?

Ik ben heel blij met mijn kleine maar soms word ik radeloos omdat ik niet weet wat er met d'r aan de hand is!

Groetjes Elise (merel 11.08)

Heel herkenbaar hoor!
Ik ben ook gek op mijn ventje maar soms word ik er ook gek van hoor!
Hij is meestal super lief maar heeft ook uurtjes of dagen er tussen zitten dat die sirene blijft afgaan. Ligt je net eventjes uit te rusten (of te eten, of dat stomme huishouden te doen)....gaat tie weer.
Ik zeg ook heel eerlijk tegen iedereen dat ik het super leuk vind maar eerlijk is eerlijk...er zijn ook momenten dat je er gewoon ff geen zin in hebt.

Ik worstel momenteel met de voedingen. Meneer wil nog steeds om de 3 uur, terwijl ik persoonlijk om de 4 wel lekker zou vinden. En ook die nachtvoeding......tsja.....die blijft er ook lekker in. Hij is nu 5 1/2 week dus misschien moet ik niet zeuren maar ik ben ook zooooooo moe!

Even van je afschrijven helpt wel!
Sterkte!

Hoi,

Misschien maakt je kleine net een sprongetje in zijn ontwikkeling. Dat gebeurt bij 5wk (dat is vanaf de uitgerekende datum, dus 2 weken te laat is 2 weken eerder dat sprongetje (bij ong. 3wk) en een week te vroeg zal het pas bij een week of 6 zijn). Je kindje kan hierbij meer aandacht willen en meer huilen. Deze sprongetjes kunnen een dag maar ook een week duren. Je moet het als vooruitgang zien, want ze kunnen daarna opeens veel meer. Zoals gericht naar iets kijken of ze kijgen traantjes. Er zijn verschillende dingen die ze opeens kunnen, maar het ligt aan de baby wat ze gaan doen, ze kiezen als het waren een nieuwe vaardigheid uit. Dit alles staat in het boek Oei ik groei.

Succes met de kleine, volgende week is het vast allemaal weer beter, maar vertrouw je het niet, ga dan naar je dokter!

Groetjes Nands (moeder van Tess 20dg)

Terug
Bovenaan