Doodsbang voor kapper. Tips?

Hoi!

Onze zoon van 2 is doodsbang voor de kapper. Hij raakt compleet overstuur zodra hij in de gaten heeft dat hij geknipt gaat worden (en dat heeft hij heel snel door). We hebben al van alles geprobeerd; zelf knippen, kinderkapper met coole autostoel, liedjes, verhaaltjes, papa knippen waar hij bij is, de tondeuse zelf aanzetten elke dag even... Niks helpt.

Heeft iemand de gouden tip? Ik vind het zo sneu voor ons zoontje dat hij zo bang is?

Liefs!
 
Laat de kapper proberen zonder tondeuse te knippen. Ik ben zelf kapper geweest maar ook mijn zoon had rond die leeftijd een fase dat hij bang voor de 'kapper' was. ?
Ook kunnen sommige kappers knippen terwijl hij bij papa of mama op schoot zit, ideaal is het niet. 
Het is waarschijnlijk een fase, lang haar bij jongens is nog steeds erg in ?
 
Inderdaad geen tondeuse gebruiken. Hier hielp op schoot zitten bij papa of mama, tablet voor zn neus met favo filmpje en krentjes. Nu is hij drie en is kapper geen probleem meer.
 
Onze dochter was als de dood voor de cape. Ze zat dus lekker bij mij op schoot zonder cape. Wij onder de haren allebei, maar wel een succeservaring! Inmiddels durft ze met cape en alleen op de stoel (ze is nu 2,5).
 
Heb je vast al geprobeerd. Maar bij ons komt de kapper thuis, en zet ik mijn zoon voor de tv . Bij de kapper zou dat eventueel kunnen met een filmpje op de iPad?

 
Ik lees mee.. hier hetzelfde probleem. Hij wordt thuis geknipt, maar niets helpt. Zodra hij de schaar ziet, raakt hij overstuur. Filmpjes, wat lekkers, op schoot, zonder schort niets helpt.
 
Hier hetzelfde, heb dan wel een thuiskapster maar dan ben ik misschien hard, we hebben alles geprobeerd niks hielp dus mijne gaat bij me op schoot en in de houdgreep. Hij is nu 2.5 schreeuwt de buurt bij elkaar maar dat is dan jammer 10 min is het over en is hij weer alles vergeten.
 
Bedankt voor jullie reacties en tips! Helaas al die dingen al geprobeerd zonder resultaat. Gisteren wilde de kapster hem gewoon niet knippen, omdat hij zo hard bewoog (ook al had mijn man hem super stevig vast) ? Dus toen maar weer naar huis. Volgende week een nieuwe poging wagen...

Succes voor de mama’s in hetzelfde schuitje. Mocht ik nog op iets komen, dan laat ik het hier zeker weten!
 
Terug
Bovenaan