Doodziek

<p>Hi dames,</p><p> </p><p>Ik ben 6 weken en 3 dagen zwanger. Alleen ik ben al de hele week super ziek. Ik weet dat het erbij hoort, alleen met werk is het echt super rot! Ik kan mijn eten bijna niet binnen houden en loop continu naar de wc om te spugen.</p><p>Niemand weet het omdat mijn vriend en ik willen wachten tot we mijn echo hebben gehad en die is pas over 2 weken. Eerder vertellen we het niet ivm mijn eerdere miskraam.</p><p>Nu was mijn vraag of ik mezelf ziek kan melden? Ik ben zo bang dat het overkomt alsof ik vrij wil zijn met dit mooie weer ? En dat is het totaal niet.. Ik ben nooit ziek en als ik het ben ga ik alsnog werken..</p><p>nu wilde ik graag vragen wat jullie zouden doen?☹️</p>

Hoi, 
Wat vervelend. Je zou het kunnen gooien op de warmte? Zonnesteek? Daar hoort overgeven ook bij.. lastig. Ik ben 25 weken zwanger en nergens last van gehad.. dat misselijk zijn lijkt me zoo vreselijk. 

Hi!
Ik zou denk ik iemand op werk in vertrouwen nemen en ook erbij zeggen waarom je het verder nog niet vertelt. Het is echt super rot en ik begrijp echt dat je het liever niet wil vertellen, maar dan begrijpt men het wel het beste (overigens zou ik persoonlijk niet denken dat je vrij wil zijn met het mooie weer hoor als je nooit ziek bent en je een keer ziek meldt, maar als je daar bang voor bent). Wat ook kan is dat je je nu ziek meldt, even dealt met het rottige gevoel (zet het ook van je af want ziek is ziek he!! Moet je je niet schuldig over voelen, je voelt je al zo vervelend) en als je het dan over 2/3 weken vertelt begrijpt iedereen de optelsom ook wel. 
Ik zou me vooral niet te schuldig proberen te voelen, wat je ook doet. Collega van mij heeft het om deze reden heel snel al moeten vertellen op werk (zij heeft dit non stop 5 weken lang gehad dus was wel opvallend), wat ze ook in eerste instantie anders had gewild. Maargoed, niemand die het gek vond ofzo en iedereen begreep ook dat ze een beetje discreet om moesten gaan met het blije nieuws.
Zet 'm op! 

Gefeliciteerd, maar het is lastig er van te genieten he! Ik weet het, ik heb precies jouw situatie gehad. Ik moest me wel ziek melden want met mijn werk is het niet mogelijk steeds naar de wc te gaan. Ik ben van week 5 tot week 20 ziek geweest met non stop spugen. Dat hoeft bij jou helemaal niet het geval te zijn!! Maar ik wil jr wel aanraden om je echt ziek te melden. Want je moet nu naar je lichaam luisteren en rusten n voldoende drinken. Als drinken ook moeilijk is, wat mij hielp was water met een ijsklontjes en door een rietjes drinken. Gewoon hele kleine slokjes. Heel veel sterkte!! 

Hi! Gefeliciteerd!! Snap dat je het lastig ivm met vertellen door een eerdere miskraam. Ik herken je situatie precies.
Precies vorigjaar was ik ook heel ziek, het begon bij mij ook bij 6 weken. En zo ziek was ik nog nooit geweest. Hield niks binnen, die warmte hielp ook echt niet mee. Ik voelde me goed in winkels met airco ?    
Ik at die weken, vanille vla, naturel chips, druiven en dronk liters koude coca cola en ik nam een tiktak mint Zodra ik de misselijkheid op voelde komen.
Hiermee kon ik een soort van opstaan. 
doordat ik een miskraam had gehad, die ik ook op mijn werk had gemeld hadden ze het eigenlijk wel snel al door. Na een echo met 7 weken ( iknow erg vroeg) heb ik het de managers en mijn team verteld. 
Zodat zij wisten, ik doe dit niet ivm het weer maar ik ben gewoon dood ziek. ( zo voelde het) hierdoor kreeg ik de vrijheid om later te beginnen en als het niet meer ging naar huis te gaan. 
Ik heb uit eindelijk ook pillen tegen de misselijkheid gehad, in een vorm van zetpillen. Bij mij was het een beetje een succes. 
Heel veel sterkte, en probeer.. iknow tis moeilijk als je boven de wc hangt toch beetje te genieten. 

Gewoon ziek melden en als je het nog niet wilt vertellen moet je dat ook niet doen. Officieel hoef je niet te vertellen waar je last van hebt. Mocht je werkgever er wel om vragen kun je ook zeggen dat je griep hebt of een zonnesteek oid. 

Terug
Bovenaan