doof been

Hallo,
Het forum werkt verre van optimaal en ik kan deze vraag ook donderdag a/d vk kwijt maar misschien heb ik van jullie eerder antwoord...
Sinds een paar weken krijg ik tijdens mijn werk steeds vroeger op de dag een 'slapend been'. Ik weet niet of het met m'n zwangerschap te maken heeft maar misschien hebben jullie tips e/o weten jullie waar het aan kan liggen.
Ik let ontzettend goed op mijn houding maar het lijkt niets op te leveren. Vanaf mijn bil straalt het door in mijn hele been, ik weet gewoon niet meer hoe ik moet zitten. Ik heb een zittend beroep; als ik vrij ben en (druk) in de weer heb ik van het been geen last maar dan word ik wel binnen no-time superstijf in mijn heupen, bekken en rug, weer een ander probleem (of gerelateerd aan het been-probleem, lijkt me niet onwaarschijnlijk).
HELP!!! Hopelijk spoedig tips & raad!

Groetjes, Marielle
 
ik heb al vanaf de 9e week last van een doof been. altijd alleen maar mijn linkerbeen. ik ben nu 33 weken zwanger en ik heb het nog steeds. soms is het alleen lastig, soms is het ook wel pijnlijk. ik ga er maar vanuit dat het straks over is ;-)
 
Hallo Marielle,

Ik had bij de zwangerschap van mijn eerste kindje ook vaak last van zulk soort dingen. Je buik gaat in de weg zitten waardoor de doorbloeding van je been soms niet helemaal geweldig verloopt met als resultaat een slaapbeen. Dat krijg je nu eenmaal met zo'n vrachtje wat je continue bij je draagt en alsmaar groter wordt bovendien. Je bent al over de helft, dus nog eventjes volhouden.
Er is geen ideale houding. Het lijkt wel of de beste houding nog het slechtste werkt ook.

succes ermee
Jacqueline
 
Marielle, klinkt toch een beetje als zwangerschapsischias. Heb er zelf rond de 30 weken last van gekregen. Ik had pijn in m'n bil die uitstraalde naar m'n been en, net als jij, een doof gevoel in het been. Waarschijnlijk zit bij jou de ischiaszenuw bekneld. Het was bij mij een kwestie van flink rust nemen (gestrekt dus) en wat houdingsoefeningen bij de Mensendiecktherapeut. Ik zou even naar de huisarts gaan.

Succes!
Lize (39 weken + 2 dagen)
 
Dank voor jullie reacties.
Vanmorgen probleem ook ad vk voorgelegd; ze stelde voor om zo'n buikband (niet voor de sier maar bijv. van Anita Maternity Wear ofzo) om daarmee de buik wat omhoog te houden & zo hopelijk de beknelde zenuwen/bloedvaten weer vrij te krijgen. Dat ga ik eerst maar eens proberen; gestrekt & therapie hoop ik voorlopig niet nodig te hebben.
Nogmaals bedankt allemaal!
Marielle
 
Terug
Bovenaan