Dooky Cover of Parasol?

Omdat onze baby in de kinderwagen toch wel erg in de zon ligt, ben ik op zoek naar iets wat hem beschermd.

Een hydrofiele doek word heel erg afgeraden omdat het niet genoeg zou luchten.
Nu twijfel ik tussen de Dooky Cover of een parasol.

Het nadeel van de dooky cover is dat je je kind dan niet meer ziet (denk ik?).
Maar dat heb je met de parasol misschien ook wel? Ik ben heel benieuwd wat jullie hebben en fijn vinden!
 
Hee goedemorgen,

Wij hebben een dooky aangeschaft bij onze dochter. Dit vond ik ideaal. Wij gebruikten deze tegen de zon door het aan de wandelwagen vast te maken en met de touwtjes dan aan het handvat van de wandelwagen, dan heb je een soort van afdakje, en kan er voldoende geventileerd worden. We hebben het ook gebruikt om haar een beetje af te schermen tegen prikkels en al het licht wanneer we wilden dat ze even ging slapen in de wandelwagen. Hierop altijd gelet op de temperatuur natuurlijk buiten. Luikje dicht= donkerder en rustiger en ging ze beter slapen. Je kan inderdaad niet zo handig in de wandelwagen kijken maar je hebt altijd wel wat spuekgaatjes. Wanneer je het vast maakt als het afdakje kan je er zo wie zo wel onder kijken maar je kijkt niet in de wieg inderdaad. Parasol hebben we ook gehad. Die ging snel kapot en wederom eentje gekocht. Toch bleef deze of niet goed zitten. Wanneer je aan het wandelen was moesten we deze elke keer bij buigen omdat de zon dan weer van een andere kant kwam. Voor in de tuin oid kan dat prima. Maar dan werkt een dooky ook top! Oh en de dooky kan je er zo afhalen en wassen. Dooky hebben we ook met regelmaat aan de maxi Cosi gemaakt. En de dooky kan je ook voor de helft oprollen doordat er klittenband aan zit blijft ie dan hangen. Ik vind het een top ding! Ik zou voor de dooky gaan mocht het nog niet duidelijk zijn;)

Groetjes Marian
 
Hi Marian,

Super bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Echt heel erg fijn. Je hebt me helemaal over gehaald, ik ga de dooky cover bestellen! :)
 
Wij hebben een parasol en ik word er gek van dat ik hem tijdens het wandelen 200 keer moet aanpassen omdat je niet in 1 rechte lijn loopt. De zon komt dan steeds net vanuit een andere hoek.
 
Terug
Bovenaan