Doop...en nu? :(

Hallo moeders,

Ff een vraag hoe jullie het hebben gedaan.
We hebben er toch voor gekozen om onze kleine meid te laten dopen, helemaal leuk maar ik zie er wel ergggg tegen op.
Dit omdat ze overdag weinig slaapt, dat is nog geen ramp, maar ik moet niet denken aan hoe het in de kerk gaat...
Ik weet namelijk nu al dat ze het een uur op de slip echt niet volgaat houden.
En slapen in de wagen zal ze al helemaal niet doen.
Hoe hebben jullie dat gedaan?

Verder hebben we een borrel na de hand bij ons thuis.
Misschien nog leuke ideeen?

Wij hebben julia ook laten dopen. Toen was ze 2 maanden en sliep ze overdag nog veel.
In de kerk was ze bijna de hele tijd wakker, maar ze had ze een speentje in en ze heeft ze nauwelijks van zich laten horen.
Wij hadden bij ons thuis wat familie en vrienden uitgenodigd en broodjes en soep geserveerd.

Onze kindjes zijn ook gedoopt. Ik weet niet hoe dat bij jullie gaat, maar Seth en Noor zijn door onze moeders de kerk binnen gebracht en na het dopen zijn onze moeders weer de kerk uit gegaan. Zij zijn naar huis gegaan en hebben de kinderen op bed gelegd. Na de dienst hebben we nog koffie gedronken met alle mensen die er waren en inmiddels waren de kindjes al weer wakker.

Veel plezier! Het is zoiets emotioneels!!

Onze Julia (;-)) is gedoopt toen ze 3 weken oud was. Ze heeft toen ongeveer de hele dienst geslapen. Tot oud en nieuw namen we haar ook elke zondagochtend mee naar de kerk (1 uurtje), en met een fles mee voor 't geval ze ging mopperen, ging dat prima. Toen was ze 4 maanden. Na oud en nieuw zijn we begonnen met haar tijdens de dienst naar de creche te brengen. Rustiger voor haar en ons ;-)!

Ik weet trouwens wel dat iedereen het juist wel schattig vindt, als de kleine van zich laat horen.... Niet te veel zorgen maken dus, komt best goed. En als jij erg gespannen bent, reageert de kleine daar ook op. Als jij relaxed bent, is je kleintje dat ook.

Liefs Marit

Myrna is ook gedoopt! Toen ze 4wk oud was. Ik was vooraf ook erg zenuwachtig!! Maar dat bleek nergens voor nodig... Myrna heeft de hele tijd geslapen, en tegen de tijd dat ze honger kreeg (vlak na het dopen, wat ik al een beetje had ingeschat) ging mijn zusje er met haar uit om een flesje te geven en kon ze daar ook nog even in alle rust slapen. Na de dienst hebben we ook nog koffie gedronken met iedereen. Ik heb haar toen lekker bij me gehouden, zodat ze niet van schoot naar schoot zou gaan. Dat ging ook prima, niemand die moeilijk daarover deed. En Myrna heeft geslapen.. en geslapen... en geslapen..

Dus meid, Het gaat helemaal goedkomen! Begrijp dat je de zenuwen hebt, maar dat hoort er ook een beetje bij ;) Geniet ervan, want het is een heel mooi moment!!

Liefs Rosan

Diederik is ook gedoopt, met 5 weken. Hij is toen ook de hele dienst stil geweest, we hadden ook een speentje meegenomen voor de zekerheid. Nu scheelt het wel denk ik of je baby een paar weken oud is of al rond de 4 maanden, nu zou hij ook onrustiger zijn. Maar goed, lekker op schoot, speen mee, komt toch wel goed? En inderdaad, mensen vinden het alleen maar leuk als zo'n kleine van zich laat horen hoor!

Nu gaat hij naar de creche op zondagmorgen, ik durf het niet goed meer aan om hem mee te nemen, hij is al volop aan het kletsen dus die hou ik niet meer stil!

Wij hebben na de doopdienst ook koffie en lunch in de kerk gedaan voor onze gasten. Daarna bekaf maar voldaan lekker naar huis met zijn 3-tjes!

Ps. het valt me op dat toch veel kindjes gedoopt zijn! Leuke vervolgvraag: in wat voor kerk is jullie kindje gedoopt? Wij gaan naar de GKV (Geref. Kerk Vrijgemaakt)

Dat viel mij ook al op! Ik vind dat echt heel bijzonder. Had ik ook niet echt verwacht eigenlijk (ik weet trouwens niet waarom hoor).

Wij zijn Hervormd (PKN).

Nou :), onze Julia in de Nederlands Gereformeerde kerk. Inderdaad wel heel erg leuk om er zo achter te komen dat er veel meer kindjes gedoopt zijn/worden!!!!

Enneh... Blossom, waar woon je? Ik ben van huis uit ook vrijgemaakt (Arnhem, Ede, Barneveld en mijn man uit Apeldoorn).

Liefs Marit

Terug
Bovenaan