Doop kadotip

<p>Beste moeders, ik heb jullie suggestie nodig.</p><p>Over een paar weken wordt onze dochter gedoopt en ik ben momenteel bezig met de uitnodigingen. Alleen nu kom ik op het onderwerp cadeautjes. Ik heb al een aantal keer de vraag gekregen, met name van naaste familie, wat we voor de doop willen hebben. Wij vinden het allang leuk als mensen komen, en het besef dat ze iets krijgt heeft ze toch nog niet. Daar komt nog bij dat we zo om komen in spullen, dat we zelf niet eens weten wat we haar willen geven. Nu zijn er toch een aantal mensen die vinden dat ze haar toch iets moeten geven. Aan de peetouders hebben we iets blijvends gevraagd waar ze later vol trots op terug kan kijken, en aan de overige mensen die graag iets willen geven willen we vragen om iets op haar spaarrekening te zetten. Maar hoe brengen we dat netjes in de kaart?</p><p>Zelf dacht ik aan:</p><p>Ook al ben ik nog klein, mijn voorraad aan kleertjes en spulletjes is al erg groot. Wilt u mij alsnog een cadeautje geven? Dan graag een kleinigheidje op mijn zilvervloot. (en dan rekeningnummer)</p><p>Kan dit??</p>

Ik denk dat je het best wat minder voorzichtig mag brengen hoor! Wij hadden op onze trouwkaart staan iets "als cadeau willen wij vragen niet om een cadeau, maar om een bijdrage voor de toekomst van ons gezinnetje". We hadden speciaal daarvoor een enveloppendoos staan. We hebben een boompje gekregen met allemaal briefgeld eraan van mijn schoonfamilie en er zaten flink wat enveloppen in de enveloppendoos.
Misschien een leuk idee om ook een leuke kist neer te zetten bij het dopen van de kleine. 

Terug
Bovenaan