doop van een kindje

Hallo!!

Binnenkort wordt laten wij  ons zoontje van vijf maanden  dopen.
Kan iemand mij vertellen hoe dat precies in zijn werk gaat en heeft iemand nog tips voor twee mooie toepasselijke nummers om te laten draaien tijdens de dienst?
Alvast bedankt!!

groetjes, Marielle
 
Hoi,

Wij hebben Jari laten dopen toen hij 8 weken was. Het was een gezamenlijke doop met in totaal 5 kindjes, dus het was nogal rumoerig in de kerk. Bij ons kon je namelijk niet 1 kindje alleen laten dopen ivm tijdgebrek van de pastor.
Wij zaten met alle ouders enh de kindjes rond het doopvont en de families zaten achter ons in de banken. De pastor droeg gewoon de mis op en toen het tijd was voor het dopen zelf, moesten de ouders met de kindjes 1 voor 1 bij het doopvont komen. de familie kon er dan ook bij komen staan. Mijn zusje hield Jari vast en wij stonden er omheen.
De dienst was heel losjes, maar wij hebben ook een nogal vlotte pastor. We hebben van te voren 1 bijeenkomst gehad, waarin we met alle ouders het misboekje hebben samengesteld en de liedjes hebben uitgezocht. Ik vond niet alles even denderend wat er gedraaid werd, maar The Circle of Life (Lion King) was wel mooi.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Groetjes Helene
 
Bedankt voor je reactie.  We kregen vandaag een telefoontje dat we 11 mei een doopvoorbereiding hebben. Bowen wordt 15 mei gedoopt. Dit vind ik best kortdag, als je nog een boekje moet maken.. Hij wordt alleen gedoopt, duurt 45 minuten.Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken met dat boekje..
The circle of life is inderdaad een heel mooi en toepasselijk nummer. Die gaan we zoiezo gebruiken.
Groetjes.
 
Ik hoor graag hoe het geweest is, want onze Robin is 11 juni aan de beurt.
Wij hebben wel al zelf het boekje kunnen samenstellen.
Misschien een hele stomme vraag, maar zitten er ook kosten aan vast?  Of is dit een vrije gave?

Groetjes.....
 
Ik zal laten weten hoe het was. Volgens mij zijn er geen kosten aan verbonden, zeker weten doe ik dat niet. Wij hebben 11 mei de doop voorbereiding, dan zal ik dat wel te weten komen en laat ik het weten.
 
Hoi,

Wij hebben ons dochtertje in januari laten dopen. Ze is alleen gedoopt en we hadden zelf de hele dienst samengesteld. Was een hele mooie 'relaxte' dienst. We hebben de opa en oma's en peetouders er ook bij betrokken. Na afloop vertelde iedereen dat ze het prachtig vonden. We hadden trouwens  de volgende  nummers: Trijntje Oosterhuis-Nu jij er bent, Paul de Leeuw - Het Wonder.

Veel plezier bij de doop!

Groet,
Trix
 
Hallo!

15 mei was het dan zover, De doop!
Het was super leuk. nMet het water niet gehuild maar de laatste 5 minuten was hij het beu!Hij wilde ovrdag alleen niet slapen, hij wilde erbij blijven op zijn eerste feestje,
's middags om 17.00 is ie als een blok in slaap gevallen.
Bij ons was het kosteloos. (ook al betalen wij geen gezinsbijdrage)
We hebben wel een enveloppe met inhoud gegeven voor de kerk.
Dat wordt altijd wel erg op prijs gesteld.

Heel veel plezier 11 juni en laat me maar weten hoe het was.

Groetjes, Marielle
 
Terug
Bovenaan