doopnaam ?

ik wil graag het kindje laten dopen..dit omdat we allebei katholiek zijn en mijn 1ste zoontje ook gedoopt is..maar zit met een probleem..ik kom er maar dus niet uit welke naam ik moet nemen
mijn zoontje heet Jari Hubertus Johannes..na mijn vader en schoonvader..dit vond ik wel leuk omdat het van allebei de kanten het eerste kleinkind was.
nu wil ik het kindje echt vernoemen naar de peetoom's maar vind het moeilijk om daarop een naam te verzinnen.
het gaat om de namen Rik(mijn broertje) en Nico(schoonbroertje)
ik wil graag weer een " oudere" variant erop hebben.zoals dat meestal is.
iemand hier een idee wat ik ervan kan maken ?
groetjes

Hi!

Ik vind het juist leuk om die "ouderwetse" doopnamen om zetten naar iets moderners. De doopnamen die wij voor onze zoon gaan gebruiken worden William Peter.
Onze dochter heet volluit Delani Maria Nicole.
En als onze a.s zoon een dochter was geweest hadden wij haar Milana Maria Williana genoemt.

Maaaaar om even terug tekomen op jouw vraag..

Roderik
Nicolas Nicolai

Dit is het eerste wat me te binnen schiet, ik zal nog ff nadenken...

Succes!

Ik zit met zelfde haha... ik wil mn zoon ook naar de peetouders noemen maar de peettante heet anita en is niet gedoopt! Wat moet je daar nu voor verzinnen als doop naam...
Mijn dochter heet Yarah johanna Hendrika Nathalie.. ... Johanna is van mij mama en oma... henrika van de peetoom henk en mn overleden vader henk en nathalie van de peettante...
Maar wat moet je bij een jongen met anita hahaha de peetvader heet johannes dat scheelt.. hebben we ook weer gelijk mezelf ma en oma.. ;-) anders doe ik alleen de opa's nico en henk... en dan wordt t nicolaas en hendrik wat een namen hahah... zal mn zoon maar geen sint noemen ;-)

Maar hoe heet rik met zijn doopnamen? Dan kun je misschien zijn eerste doopnaam gebruiken! En Nico idd nicolaas of bij meisje nicole

Succes met denken ik denk ook nog ff na...

Groetjes Joyce mama van yarah en 22,5 weken zwanger van een zoon

hallo Joyce,
hdit wordt ook een zoon dus denk dat nico...toch nicolaas wordt en rik heet met zijn doopnamen Aaron barend..niet echt geweldig haha.volgens een site hoort bij rik..Fredericus en bij Nico natuurlijk Nicolaas. dan krijgt deze boy wel weer FNF als voorletters..mijn zoontje jari heeft JHJ haha.

Anita..sja wat moet je daarvan maken..erg moeilijk ja! zeker voor een jongen!
het zijn altijd vage namen die doopnamen maar dat vind ik er wel grappig aan..zelf heet ik ook Kim Johanna Petronella..en mijn vriend Rene Wilhelmus Johannes..dus daarom wilde wij ook weer onze kinderen de mooie namen geven ;-)

als het een meid was dan had ik die na mijn moeder en schoonmoeder vernoemt,omdat jari naar de opa's vernoemd is..daar had ik ook al het probleem van de peter en meter! mijn zusje heet Sanne..wat maak je daarvan haha..dus daarom de keuze naar de opa's.

Succes nog!
liefs kim mama van jari (bijna 4) en zwanger van zoon nummer 2 (24wkn en 4dgn)

Terug
Bovenaan