Doopnamen meisje

<p>Hallo,</p><p>Ik ben op dit moment zwanger van een meisje en ik zit een beetje met haar namen.. We willen haar graag laten dopen en haar daarbij vernoemen naar haar oma's. Nu is het zo dat haar roepnaam al een afgeleide is van een van de namen van de oma's. Kun je de roepnaam als één van de doopnamen gebruiken? Dan zou ze dus in totaal maar 2 namen hebben (de tweede naam zou dan ook een moderne variant zijn op de naam van de tweede oma). En 'mag' je moderne namen gebruiken als doopnaam in de katholieke kerk of is dat not done?</p><p> </p>

Volgens mij mag dat allemaal tegenwoordig. Denk dat de kerk niet zo streng meer is tegenwoordig. Zullen vooral blij zijn dat er nog mensen komen om te dopen denk ik. Vraag t anders even na. Zal per kerk/ regio misschien wel verschillen. Ligt er aan hoe streng gelovig de regio is (bible belt of zwarte kousen zullen strengere regels hebben gok ik zo) 
Maak er een mooie dag van in ieder geval.

Ik heb geen verstand van de katholieke kerk, maar ik neem aan dat je dit zelf mag uitmaken. Wij hebben ons dochtertje laten dopen in de geformeerde kerk en hebben doopnaam van schoonmoeder + roepnaam als namen (staat zo ook ingeschreven bij de gemeente) dus Johanna Noé. 
Misschien heb je voorbeelden van hoe andere mensen dit gedaan hebben en kan je daar naar kijken? Succes met je beslissing?

Ik weet niet hoe het in katholieke kerk is ik ben zelf christelijk maar wij hebben als doopnamen haar roepnaam erin zitten vernoemd naar m'n moeder en mezelf. (Cornelia lientje) met als roepnaam Nellianne

Terug
Bovenaan