Doopnamen op ID?

<p>Hallo Mommy's,</p><p> </p><p>Ik ben 11 weekjes geleden bevallen van een zoontje. We hebben bij de geboorte maar 1 naam gegeven. </p><p>Nu willen we hem laten dopen en een doopnaam (2e naam) geven. </p><p>Wie weet of dat de doopnaam dan automatisch op de ID kaart komt? Of moet dit dan alsnog via de rechtbank?.. </p>

Hoi, ik denk dat je dan naar de rechtbank moet. Kerk en staat zijn niet verbonden, dus de namen die je bij het aangeven hebt opgegeven komen op het paspoort. Doopnamen voor de kerk worden daar niet in meegenomen. 

Klopt idd wat hierboven gezegd wordt. Bij aangifte van je kindje bij de gemeente had je de doopnaam al moeten doorgeven. 
Mijn dochter heet Emmely. Haar doopnaam is Elizabeth. Dit hebben we gelijk bij aangifte aan de gemeente doorgegeven en op hasr ID staat Emmely Elizabeth. Een paar weken later is ze gedoopt.

Klopt idd wat hierboven gezegd wordt. Bij aangifte van je kindje bij de gemeente had je de doopnaam al moeten doorgeven. 
Mijn dochter heet Emmely. Haar doopnaam is Elizabeth. Dit hebben we gelijk bij aangifte aan de gemeente doorgegeven en op hasr ID staat Emmely Elizabeth. Een paar weken later is ze gedoopt.

Terug
Bovenaan