doopnamen

Hallo, Wij zijn aan het denken over doopnamen en nu wil ik die van de peetoom en peettante gebruiken, deze heten Randy en Patricia.  Wie heeft er leuke idieen voor als het  een jonge wordt en voor als het een meisje wordt. Ik wil niet de exacte namen gebruiken maar iets wat hier vanaf stamt. Alvast bedankt.
Ik ben 21 weken zwanger.

Groetjes Nicole
 
Hoi,
Wat bedoel je precies met doopnamen? UIt je stukje begrijp ik dat je het eigenlijk meer hebt over roepnaam.
Bij ons is het heel duidelijk hoe wij het doen. Ons kindje krijgt een eigen naam, naar niemand vernoemd dus. Dat is de eerste doopnaam. en daarna krijgt het kindje nog 3 doopnamen.
Een jongen: doopnaam peetoom, doopnaam opa aan vaders kant, doopnaam opa aan moeders kant.
Een meisje: doopnaam peettante, doopnaam oma aan moeders kant, doopnaam oma aan vaders kant.
Ons zoontje heet voluit Max Cornelis (naar zijn ome Cees) Antonius (naar zijn opa Anton) Adrianus (naar zijn opa Ad). Een tweede zoontje heeft bij ons dus dezelfde 2 laatste namen.

Als het gaat om de roepnaam, en je wilt je dochtertje vernoemen naar Patricia, denk dan eens aan Tricia, Tries, Patries, Patrice, ......
Succes
Patricia 38+2
 
Hallo Patriesja

Wij hebben een naam als roepnaam en daar achter komt nog een naam vernoemt naar peetoom Randy en peettante Patricia. Mijn vraag was dus of er iemand namen heeft die afstammen van Randy en Patricia om als 2e en 3e doopnaam te gebruiken. De namen die jij noemde vind ik al erg leuk en ook apart voor als het een meisje wordt.
Wij weten niet wat we krijgen dus ik moet 2 mogelijkheden hebben voor jongen en meisje.
Alvast bedankt.

Groeten Nicole
 
Hoi

Kijk eens op www.zemma.nl.
Daar staat ook de afkomst van namen op.
Ik heb even voor je gekeken, patricia stamt af van patricius en Randy stamt af van Randolf.
De doopnamen van de kleine van ons worden, petrus of petronella (van peetoom Peter) en sylvanus of sylvana (van peettante Sylvia)
Succes ermee.

Groetjes Carol
 
HOi,
Ik heet dus zelf patricia, maar mijn ouders konden er geen geschikte doopnaam bij vinden, daarom is mijn doopnaam Petronella geworden. Dat slaat in feite nergens op, maar goed...
Ik was Patty nog vergeten in het rijtje.
Doei
Patricia
 
Ik besef me dat dit bericht al erg oud is. Maar ik ben onwijs zoekende naar zo'n website als die je benoemd. Wij weten niet of het een jongen of meisje word en hebben alle doopnamen al. Op 1 na..
Help :)
 
Terug
Bovenaan