doopnamen

hallo

Hoe doen jullie dat met doopnamen?
wij hebben 2   peetooms en lijkt ons leuk om die namen te gebruiken voor doopnaam. maar, we krijgen een dochter.
Kan je een dochter de doopnamen geven van een man?? lijkt me eigenlijk raar, maar ik weet ook niet wat ik er anders van kan maken. van 1 naam wel, dat is nl een jongens en meiden naam, maar wat kan ik van jurgen maken zodat het toch op een meisjesnaam lijkt.

gr

hallo

Hoe doen jullie dat met doopnamen?
wij hebben 2   peetooms en lijkt ons leuk om die namen te gebruiken voor doopnaam. maar, we krijgen een dochter.
Kan je een dochter de doopnamen geven van een man?? lijkt me eigenlijk raar, maar ik weet ook niet wat ik er anders van kan maken. van 1 naam wel, dat is nl een jongens en meiden naam, maar wat kan ik van jurgen maken zodat het toch op een meisjesnaam lijkt.

gr

Hoi  

Meisjes een doopnaam geven van een man kan best. Net als jongens die van vrouwen trouwens. Kijk maar eens hoe veel mannen maria of zo in de doopnamen hebben.
Misschien als tip: kijk eens waar de namen van de peetooms vandaan komen. Dan is een vrouwelijke afgeleide vaak veel makkelijker. Als jurgen bijv   van johannes zou komen, is het voor een meisje dan johanna.
Weet niet of dit klopt hoor!
Veel succes,

Brinn Lidwina Maria Antonia (van roepnaam Ton= Antonius)

Hoihoi,

Ik zou inderdaad gaan uitzoeken wat Jurgen betekent en of daar dan ook een vrouwen variant van is. En anders neem je de eerste drie letters en plak je er iets achter waardoor het vrouwelijk wordt? Juria, Jurre, Jurgje, etc.etc.

Groetjes,
Jo

Een van de doopnamen van onze oudste, is ook Maria.
Ik vind dat het kan! Al is jurgen wel heel erg mannelijk,
ik vind Jurgje of Juria erg creatief bedacht van de vorige schrijfster! Zou ik zeker over nadenken. Verder zijn wij nog van de 'oude stempel'. Wij geven 3 doopnamen, waar de roepnaam NIET in staat! Waarom?? Beetje traditie denk ik, wijzelf hebben ook beide doopnamen, zonder onze roepnaam daarin.

hallo

Ik ben er nog niet over uit. ik had zelf ook al gedacht over julia en zo, maar ik vind het in het geheel niet klinken. we denken nog maar even verder.
toch alvast bedankt voor het meedenken!!

gr joke

Terug
Bovenaan