door de bomen het bos niet meer zien

oke, ik hoop dat ik er een logisch verhaal van kan brouwen.
pascal is nu 6 weken.
krijgt 5 voedingen van 150 ml overdag en 1 in de nacht.
Hij moet 4 uur met een voeding kunnen doen. de laatste paar dagen meld hij zich na 3 uur alweer, en moeten we veel kunst en vliegwerk verrichten om het te rekken tot de juiste tijd.
Ik heb geprobeerd de voeding te verdikken met johannes brood pitmeel. maar dan kan ie niet boeren en krijgt last van kramp omdat hij moeilijker kan poepen.
zonder de pitmeel boert ie goed, maar spuugt meer, en redt de 4 uur niet. heb alle speenvariaties die ik kan bedenken geprobeert. iom de nutrilon voeding deskundige besloten om zijn omeo voeding (tegen kramp) te mixen met nutrilon standaart. in de hoop dat hij er meer moe van wordt en de 4 uur weer redt. gek genoeg slaapt hij snachts vaak wel 6 uur op de laatste fles. pffffffffffffff, zijn er nog meer tips en trucs????!!!!!!!!!!!! qua gewicht en lengte zit hij aan de bovenlijn. ( met 4 weken 57 cm en 5250 gram).

groetsels smooty

Waarom geef je hem niet gewoon wanneer hij komt, blijkbaar heeft hij meer nodig, dat heb ik met Noa ook gedaan.
Nu is ze 14 weken en zit ze wel goed op schema, maar de eerste weken wilde ze ook meer.
Ik heb me nooit aan vaste tijden gehouden.
Bij bv geef je ook wanneer ze wil de eerste weken..

ik gaf trouwens de 150ml 6x perdag (en soms een extra nachtfles), nu zit ze op 180ml 5x perdag.
En ze is zeker niet te dik.
En het gaf mij en haar een hoop rust en tevredenheid.

succes!

Kan je geen voeding voor hongerige baby's geven misschien? Heb ik bij Tim ook gedaan en dat hielp. Tijdelijk weliswaar, maar goed....heb daar toch een paar weken mee kunnen overbruggen.

Gr Ingrid

Jorn haalt ook niet altijd de 4 uur hoor. soms komt ie ook na 3 uur al ... probeer het wel altijd te rekken. maar meestal lukt dat 15 minuten of een half uur.
Dan geef ik hem gewoon de fles eerder. en dan komt ie de fles daarna vaak gewoon weer na 4 uur.

Ik moest omdat hij zo weinig dronk ook voeden op verzoek. nu heeft ie wel zoveel ritme, dat het meestal wel 4 uur lukt...

hola.
Ik heb bij Juliaan hetzelfde als jullie,
Hij drinl soms onder de 4 uur en soms komt eerder.
Ik probeer altijd bezig te houden toto hij de 4 uurtjes brereik maar als hij boos woord puffff moet snel met de fles komen.

Slapen doet hij heel mogelijk.heel onristig ..................
soms woord ik echt moe en wil ook een dutje doen :)

Hey smoothy,
een kindje wat bv krijgt heeft vaak met 6wk regeldagen en hoewel een kind met de fles eigenlijk niet hoeft te regelen hebben ze vaak toch een tijdje dat ze dan sneller komen voor een volgende voeding!!
Ik persoonlijk vind dat ze te snel adviseren om meteen andere flesvoeding ofwel toevoegingen te doen, als een kindje sneller komt voor een voeding wil dat niet zeggen dat ze te weinig krijgen, ze hebben gewoon van die dagen/momenten ertussen zitten.
Succes

@MJ ik had inderdaad in het kraamdossier al gelezen ove regeldagen. maar wist niet of dit alleen voor de bv baby was.
maar kan ik pascal dan eventueel zijn fles eerder geven? als ie steeds een uur te vroeg komt, krijgt hij dus een fles extra op een dag.

groetjes smooty

Terug
Bovenaan