Door griep, of toch kans op zwangerschapsvergiftiging?!

Hallo,

ik zou graag wat advies willen of is er misschien iemand met ervaring. Ik ben morgen 32 weken zwanger.
Helaas ben ik sinds afgelopen dinsdag gevangen door griep, tot donderdag avond koorts 38,2. Gelukkig is dat weg, maar nog altijd verkouden.
Maar ik heb ook een paar andere dingen waar ik mij zorgen om maak en of dit met mijn griep te maken heb of dat ik toch verder na moet laten kijken. Ik heb namelijk ook steeds heel erg hoofdpijn, ik werd er vanacht zelfs wakker van, dikke enkels en voeten.

Gisteren op controle geweest bij de Gyneacoloog, want ik ben diabetes partient en mijn waardes blijven wat aan de hoge kant. Daar mijn bloeddruk gemeten deze was 135/81 met begin van de zwangerschap best wel wat hoger, maar ze vond het nog niet schrikbarend of iets. Ook mijn dikke voeten besproken en laten zien.

Naast dat ik nog maals op werd gewezen dat ik nog meer moest doen aan het vechten tegen de hoge diabetes waares, heeft ze mijn vitamines geprikt ( ik heb een maagverkleining, dus moet extra in gaten gehouden worden) Is er een afspraak gemaakt weer voor over 2 weken.

Maar ben natuurlijk wat tips aan het zoeken gegaan wat ik kan doen tegen mijn pijnlijke dikke enkels en voeten, maar dan kom ik ook op zwangerschaps vergiftiging ook door de hoofdpijn die ik heb.

Maar zou dit nu met mijn verkoudheid te maken hebben, of moet ik toch extra aan de bel trekken in het ziekenhuis?

Ben erg onzeker, heb voor mezelf besloten om het tot maandagochtend aan te kijken en anders toch te gaan bellen, wellicht dat mijn bloedwaardes dan ook al bekend zijn.

Maar misschien dat hier dames zijn die iets herkennen of kunnen adviseren, want ik word er toch wel erg onzeker van moet ik zeggen.

Hoi Miranda,
Inmiddels ben ik al weer bijna 6 wkn moeder, maar mijn bevalling is met 40wkn + 2dgn ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging. Bij mij begon het net zoals jou met meer vocht vasthouden en een iets verhoogde bloeddruk. Ik zou adviseren om je bloeddruk goed ik de gaten te houden. Breng desnoods je huisarts op de hoogte zodat je eventueel een keer extra je bloeddruk kunt laten meten. Misschien zou je zelfs in overleg tijdelijk een bloeddrukmeter huren. Verder, maak je niet te druk en ga rusten als je er behoefte aan hebt en tijd er voor hebt. Heel veel sterkte met je laatste weekjes!
Groetjes,
Anne-Wil

Terug
Bovenaan