door laten huilen.

Hallo Dames,

Ik heb een dochter van 8 mnd. Zij wordt elke nacht nog rond 2.00-3.00 wakker. In het begin lieten we haar doorhuillen, maar ze huillt net zo lang totdat ze een flesje met melk krijgt, daarna valt ze in slaap. We proberen niet steeds een flesje te geven, maar dat lukt ons niet. Ze blijft net zo lang huilen totdat we haar flesje heeft gekregen. Als ze nu huilt geven we haar gelijk maar het flesje, want anders komen we zelf niet tot rust.  Dit hele gebeuren duurt nu al 6mnd. Moeten we toch maar consequent zijn en haar laten huilen? Overdag eet ze genoeg, dus echt honger kan het niet zijn. Waarschijnlijk is het toch een gewoonte geworden. Wie heeft er tips??of ervaring hiermee?

Hoi hoi,

Wij hebben een dochter van ruim 15 maanden. Zo'n 2 a 3 keer per week wordt ze ook 's nachts wakker. Als we haar dan een flesje melk geven dan drinkt ze dat gelijk op en gaat daarna gelijk weer slapen. Ze drinkt bij ons al gewone melk dus het is ook geen honger. Ik maak er maar niet zo'n punt van en het zal vanzelf wel overgaan. Ik heb 's nachts ook weleens dorst. Misschien dat je haar wat water kan geven en kijken hoe ze daar op reageert. Ik ben al lang blij dat ze daarna gelijk weer gaat slapen en wij dus ook weer kunnen slapen.

Succes

Misschien kun je water geven in plaats van melk...?? En afbouwen steeds iets minder..

Heel veel succes, begrijp dat nachtrust errug belangrijk is. Onze dochter wordt ook elke nacht wakker maar dan voor de speen. Deze week heeft ze eindelijk 2 nachten doorgeslapen...Joepie!!! Hopelijk gaan mijn wallen nu ook weg..hihi..

Gr. Ilone

Terug
Bovenaan