door laten slapen?

Hoi hoi,
Ravi heeft soms momenten waarop hij begint door te slapen. Ik zit nog met overdag om de 4 uur drinken en in de nacht niet langer dan 5 uur er tussen laten. Nu is het af en toe zo dat ik hem overdag wakker moet maken na 4,5 uur omdat hij dan nog slaapt. En een partij chagerijnig dat hij dan is :) Ja ja het is het mannetje wel soms!

Ik vroeg me af of dit nog steeds nodig is of dat je hem ook langer mag laten slapen dan? Ravi is nu 5 weken oud en krijgt 6 flessen op een dag van 150 ml. Die hij niet allemaal schoon opdrinkt.

Liefs!

ik breek even in van het maart 2011 forum.

je kunt proberen om hem overdag 5 uur te laten slapen en hem dan 180ml aan te bieden. in verhouding krijgt hij dan evenveel voeding binnen.

dat advies hebben wij gehad toen mijn dochter 5 weken oud was. ze ging toen naar 5 flessen en mocht 's nachts 6 uur slapen. en dat blijft zo tot ze 3 maanden zijn. maar die van ons sliep met 1,5 maand al 12 uur!

hoi wij geven vanaf 4,5 week al 5 flessen a 140cc. gewicht was toen 4500. laatste voeding om 22.30. tussen 3 en 6 uur komt hij dan weer.
Dit was het advies van cb arts
zij vond het niet nodig om hem steeds wakker te maken, maar overdag maak ik hem wel wakker a 5 uur. anders kom ik echt niet uit en hij heeft wel 5 voedingen nodig

succes

Ik geef borstvoeding dus mijn reactie is misschien niet helemaal op zijn plaats omdat dit op verzoek gebeurd. Tot vorige week maakte ik haar echter wel wakker overdag als ze na 4 uur nog sliep. dat doe ik nu niet meer. ze groeit goed en wordt inderdaad ook chagrijnig als ik haar wakker maak en ze drinkt veel beter als ze uit haar zelf komt. in de ochtend komt ze nu om de 2 uur ongeveer voor elke keer een beetje. de middag slaapt ze langer en de avond ook weer een paar voedingen kort op elkaar. daarna komt ze in de nacht maar 1 keer.

Die van mij komt overdag gewoon om de 4u ongeveer, kan wel eens iets verschillen maar snachts maakt ze nachten van ongeveer 8u soms iets meer soms iets minder. Ik verrek t gewoon om haar wakker te maken voor een fles, dat heb ik bij mijn zoon ook niet gedaan en ging prima. Als ik haar wel wakker ga maken krijg ik er toch niks in dus dat heeft weinig nut. Ze krijgt sinds vandaag 3 flessen van 180+6 en 2 van 150+5 forte. T is een kleine hongerlap haha.

xx

c-jay is mijn 3e kindje. vanaf week 1 geef ik hm snachts op verzoek. heb ik bij mn meiden ook gedaan. als hij komt kan hij een flesje krijgen maar komt hij niet, heeft hij het blijkbaar niet nodig!

ik zou hem dus gewoon door laten slapen als hij dat wilt! en wilt hij eten dan hoor je hem vanzelf wel!

wees niet bang dat hij dan te weinig voeding binnen krijgt. je kan idd overdags iedere fles een beetje meer geven maar je geeft aan dat hij nu al zn flesjes niet leeg drinkt dus dan heeft meer geven weinig zin lijkt me.
als hij niet meer wilt, heeft hij gewoon geen honger meer. dit staat los van de nacht. zolang hij goed plast krijgt hij niet te weinig binnen en dus hoef je je echt niet druk te maken over de nachtvoeding.

liefs, do

Net bij het cb geweest en de arts zei dat ik mn dochter gewoon kon laten door slapen 's nachts. Ik mag haar zelfs langer dan 5 uur laten slapen. Gewoon tot ze zelf komt. Overdag varieert het tussen om de 3 of 4 uur en soms zelfs 5. Dat was allemaal prima, omdat ik dan voldoende voeding kan geven. Nu vanwege spruw gaat het wat lastiger en drinkt ze per voeding minder en komt dus wat vaker. Maar als dat is genezen, dan kunnen we hopelijk eindelijk wat goede nachtrust opdoen!

Wel grappig, want ons gevoel zei al dat we haar konden laten slapen 's nachts en deden dat ook al een weekje ofzo. Luister dus naar je instict!!

Dank jullie wel voor de reacties! Grappig inderdaad dat je als mama eigenlijk wel weet wat goed is voor je kindje maar dat je dan gaat twijfelen omdat er "mensen" zijn die zeggen dat het niet goed is. Ik deed het nu overdag eigenlijk al dat ik hem niet na vier uur wakker maakte maar hem pas na 5 uur wakker maakte. Hij drinkt dan ook beter als ik er nu over nadenk.
Snachts houdt hij nog wel strak zijn vier uren aan :) Het is ook wel weer een kereltje van de regelmaat. Benieuwd hoe lang hij nu slaapt want hij ligt in coma...zo schattig!!

Nogmaals thanks meiden!!
Liefs

Terug
Bovenaan