Door mijn werk gebeld..

Ach ja, ze kunnen ook echt niet zonder me! Toevallig zat ik vanochtend mijn werkmail eens te lezen en daar zaten 2 mailtjes bij van het examenbureau. In oktober/november heb ik een examen gemaakt (ik bedoel dan de vragen bedacht, want dat is natuurlijk wat een docent doet!) en in februari had ik dus een mailtje gekregen of ik 2 vragen wilde veranderen. Dat mailtje had ik dus niet gelezen en vorige week mailden ze me dat ik met spoed moest reageren. Pfft, ja hoor! Ik heb toch echt in november al duidelijk gezegd dat ik met zwangerschapsverlof ging en ze opmerkingen over de examens dus snel moesten geven of aan mijn teamleidster doorgeven!
En vanochtend belde een collega, dat het examenbureau naar mij op zoek was. Nou ze zoeken het maar uit! Ik heb mijn werk netjes overgedragen toen ik met verlof ging en ik begin niet eerder dan 17 april. Enne, weet je wanneer ze de examens af moeten hebben??? Over 2 weken al! Hihi, ik kan er alleen maar om lachen, heb totaal geen last van de stress die mijn collega's straks hebben om dat examen in orde te krijgen.

hahahaha wat een gekneuter is het toch in onderwijsland. Bij mij was het ook een drama. Ik had voor ik ziek werd alles al keurig afgerond maar toch kwamen ze er niet uit. Ik lag alleen half out te gaan op de pethidine spuiten dus ze konden me niks vragen. Maar als ze dat toch hadden gedaan had ik dat niet kunnen waarderen. Ik geloof dat ze het uiteindelijk toch hebben opgelost. Als het echt moet kan het dus wel.

Toppunt; ik was net thuis uit het ziekenhuis en kreeg bezoek van mijn locatieleidster. Die vroeg doodleuk of ik een of ander competentieschema wilde invullen want dat moesten alle werknemers doen. Ik heb haar nog net niet uitgelachen. Uiteindelijk  kwam ze zelf tot de conclusie dat dat wel heel erg ver ging.  Ik word trouwens gestoord van het hele begrip competentie. Ze hebben weer wat nieuws bedacht GRRRRR!!!!!!!

Haha, leuk he, die competenties! Ik weet er alles van, vorig jaar hebben we een cursus gedaan waarin je aan alle competenties van een leraar moest werken. Met een beetje knip- en plakwerk uit werkstukken van mijn opleiding heb ik zo dat certificaatje gehaald. En een portfolio, moeten jullie dat ook al hebben?
Het bizarre is dat het niet alleen in het onderwijs in de mode is, mijn vriend wordt er zelfs mee lastig gevallen. Hij werkt via een detacheringsbureau als elektromonteur en daar moest hij dus ook op een lijst aangeven in hoeverre hij aan de competenties voldeed en dan het liefst via een 360 graden feedback .

OOHW Wat erg. Ik denk dat er op deze aardbol gewoon teveel managers rondlopen die de meest belachelijke dingen bedenken, omdat ze anders niks te doen hebben. Tja ze moeten toch iets doen voor het idioot hoge salaris dat ze ontvangen.

En bij de overheid kunnen ze er ook wat van. Die denken de kwaliteit van het onderwijs te kunnen verbeteren door iets van 100 competenties te bedenken en daar vervolgens nog cursussen en studiedagen aan vast te plakken. GRRRRR. Ik kan me daar echt over opwinden. Het is allemaal zo zonde van de tijd en het geld.

Zo dat was even mij frustratie. Verder gaat het best goed met me hihi

Ik ben vanochtend alweer gebeld: dit keer met goed nieuws! Ik ben waarschijnlijk de rest van het schooljaar boventallig, wat betekent dat ik geen les hoef te geven en dus helemaal zelf mijn tijd mag indelen. Heerlijk! Een collega zoekt voor mij een paar stageadressen in Vlaardingen, waar ik stagegesprekken ga houden met leerlingen, dan nog wat scripties begeleiden en een project opzetten (en leiding geven aan collega's!), wat ook voor een groot gedeelte thuis kan, mocht ik dit willen. Wat een vrijheid!

He cool zeg. Dat is lekker. Kom je nog eens toe aan leuke dingen. Project opzetten klinkt errug leuk.

Ik ben vandaag op het werk geweest. Als ik weer ga beginnen moet ik er weer vol voor gaan. Kamp, musical, cito-entree enz enz.....druk druk. Wat dat betreft is het basisonderwijs echt but. Je moet er zoveel dingen omheen doen dat je idioot lange dagen draait en niet eens meer toekomt aan het lesgeven zelf. Maar ach...dan had ik maar niet voor bovenbouw moeten kiezen.

Terug
Bovenaan