door slaap tips voor tweeling

Hallo,

Ik ben sinds 4 weken moeder van een tweeling (meiden) nu hebben we vanaf het begin al problemen en dan vooral s'nachts, overdag zijn het engeltjes en s'nachts duiveltjes zullen we maar zeggen. Nu heb ik gehoord dat je door de voeding wij gebruiken Friso 1, ook iets van rijstebloem oid kan doen want dit schijnt iets meer te vullen ????? Mijn vraag aan jullie is dan ook heeft er iemand tips want na 4 weken per nacht maar 4 a 5 uur te slapen ben ik een beetje aan het twijfelen geslagen of ik soms wat fout doe. Misschien handig om te weten maar om ca 23.30 krijgen ze de late voeding en dan blijven ze komen om de 3 uur en soms nog wel vaker ze hebben dan ook echt honger !!!!!!!!!!! En ze blijven huilen.

Wie kan mij helpen ????????? met goede tips ????????

Gr, Moeke Ingrid

Hallo Ingrid,

Ik denk dat je een beetje vroeg met je  vraag bent. Het is echt niet zo dat je kinderen met 4 weken al door moeten slapen. Niet erg opbeurend, maar het kan zelfs wel een half jaar of langer duren...
Rijstebloem kun je vanaf 4 maanden geven (al ben ik nooit zo onder de indruk van deze toevoeging geweest). Je zou ook kunnen proberen met de laatste voeding voeding voor hongerige baby's te geven, maar ik zou je vraag toch gewoon even bij het consultatiebureau voorleggen. Tweelingbaby's hebben over het algemeen ook niet zo'n zwaar geboortegewicht. Dat kan er misschien ook nog wel mee te maken hebben?
Ik hoop voor je dat de meisjes een beetje hetzelfde ritme hebben. Dan kun je overdag ook nog wat slaap pakken als zij liggen te slapen. Onze 1eiige tweelingmeiden worden binnenkort al weer 4 en ze hebben er nu een broertje van 7 maanden bij. Het 1e jaar met de meiden was echt een fabriekje draaiend houden, maar het wordt alleen maar leuker!

Succes!

Groetjes,
Marianne

Hoi,

Ook ik ben een tweelingmama van 2 jongens, 06-07-2006, en mij kids sliepen ook pas echt na een week of 7 tot een uur of 8 in de ochtend pas door, tot die tijd hadden ze nog niet echt een ritme, tis even vervelend, maar je moet er toch even door heen... komt vanzelf wel weer goed.

Maar bij mij duurde het maar een week of 7 toen kregen ze een redelijk ritme, dat ze echt pas om de 4 uur   eten wou, en dat 4 soms 5 keer per dag.

Groet

Hoi Marianne,

Onze meisjes waren inderdaad maar met de geboorte 2190 en 2330 gram niet echt zwaar dus, imiddels zijn ze over de 3000 gram heen. Maar omdat ze overdag soms wel 4 uur slapen op een fles van 120 cc en ze s'nachts gewoon blijven komen en dan iedere keer 60 cc oid drinken  na een gewone voeding van 120 cc en ze gewoon bijna niet meer in slaap te krijgen zijn ivm met de honger die ze hebben. Ik krijg vanmiddag iemand van het consultatie bureau dus ik zal het eens vragen wie weet toch sávonds maar een voeding voor hongerige baby's maken,. Enne overdag kan ik lekker slapen hoor maar s'nachts is toch anders he. En dan nog even over die fabriek draaiende houden het komt er wel op neer af en toe.We hebben het er graag voor over hoor, ik wil niet klagen.

Bedankt in ieder geval voor de snelle reactie, Gr, Moeke Ingrid

Hoi,

Mijn jongens zij geboren op 6-9-06 en zij slapen door vanaf 10 weken. Bij ons werden ze ook steeds om 3.00 wakker. Maar toen ze 10 weken waren. heb ik ze twee nachten laten huilen en toen was het over. Bij 12 weken hebben we de late voeding eraf gelaten omdat we ze iedere wakker moesten maken en toen sliepen ze van 19.00 tot 7.00 dat is nu gelukkig nog zo. Maar ik moet er wel bij zeggen dat mijn jongens allebei 3 kilo bij de geboorte wogen. 4 weken is idd nog vroeg. Maar ik weet hoe je moet voelen.

Succes en nog even volhouden!

Terug
Bovenaan