Door slapen op Fantomalt

Hallo moeders
Ik heb van het c.b de tip gekregen om in mijn zoontje z'n laatste fles fantomalt te doen dit levert iets meer resultaat dan druivensuiker volgens c.b
Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee en zoja hoeveel doe je er van door de fles of is dat ook een beetje per kind verschillend.
Ben benieuwd naar andere ervaringen.
Ik ga er in ieder geval vanavond mee beginnen want elke poging om een hele nacht te kunnen slapen is me wel het proberen waard.
Het is voor mij allen vrij onbekend dus vandaar dit berichtje.
Verder zit mijn zoon al aan het maximale wat hij mag: 220 cc voeding voor de hongerige baby met hierin 3 eetlp rijstebloem + j.broodpitmeel en in z'n nachtfles druivensuiker.
Nou ja wat een vretertje he we gaan verder proberen.
Groeten en sproeten.
 
Hoi,

je haalt me de woorden uit de mond; k doe er ook alles voor om een nacht door te kunnen slapen.........
mijn zoontje is 4 maanden en krijgt tussen de 4 en 5 flessen van 200cc.
de laatste krijgt hij om 23.00 uur. dan slaapt hij tot een uur of 4. dan is het een kwestie van speen erin en goed instoppen. dan slaapt hij meestal wel tot 07.00 uur. ik doe ook in zijn laatste fles een paar lepels rijstebloempap. ik heb echter het idee dat het niet uitmaakt wat ik hem te eten geef, hij wordt toch wel na een paar uur slapen wakker.
ik ben toch wel heel benieuwd of dat fantomalt helpt! en waar koop je dat?

heel veel succes!
 
Hoi Nachtzuster,

mijn zoontje krijgt vandaag ook voor het eerst Fantomalt op aanraden van de diëtiste. Niet direct om door te slapen, maar omdat hij niet goed genoeg groeit.
Zij vertelde dat ik in zijn 4 flessen (hij is wel al 6 1/2 maand) elke keer een theelepeltje kan doen.
Hij krijgt ook Nutriton in zijn voeding, dus dat maak ik eerst en ik denk dat ik daarna gewoon de fantomalt erbij gooi ofzo.
Je kunt fantomalt, als het goed is, bij drogist en apotheek krijgen.
De diëtiste vertelde trouwens dat het precies hetzelfde is als dextropuur. Het is allebei druivensuiker!!
 
Hoi
Nou er zitten inmiddels weer 2 nachten op met m'n nachtbrakertje en ik merk eigenlijk nog weinig verschil.
Op advies van het c.b moest ik er 2 maatschepjes door doen [laatste fles] maar meneer komt gewoon 4 uur later.
Met enige moeite krijg ik hem dan wel tot een uur of 7 in slaap, dus met de echte honger valt het dan naar mijn idee wel mee.
Het is gewoon z'n ritme die ik moet zien te door breken.
Dus we blijven nog maar even nachtdienst draaien [word wel koud he s'nachts uit bed haha].
F.malt is voor 5 euro te koop bij apotheek en D.A drogist en lijkt inderdaad veel op druivensuiker alleen schijnt het iets meer een verzadigd gevoel te geven. Na het klaarmaken van je fles doe je het er door heen roeren de melk word er niet dikker van.
We proberen nog maar even verder voor het beste resultaat haha.
groetjes.
 
Hoi,

Jammer dat het (nog) niet helpt, maar ze zeggen dat je alles minimaal een week moet uitproberen...dus wie weet gaat het nog helpen. Ik heb het inderdaad bij het kruidvat zien staan, vier euro zoveel geloof ik. Aangezien mijn ventje soms wel 12 uur zonder eten kan begin ik hier maar niet aan. Het is inderdaad een kwestie van een 'fout' ritme helaas, en daar valt gewoon erg weinig aan te doen. Het vervelendste vind ik dat je in je omgeving alleen maar wonder verhalen hoort. Baby's die na een paar weken al klokje rond slapen, grrrrrrr!

Succes ermee, als ik de tip heb laat ik het je weten, maar voorlopig moet ik er ook regelmatig 's nachts uit.

doegie
 
Hoi Romi

Wat jij schrijft dat hij soms wel een hele tijd zonder voeding kan, is ook zo met mijn zoon.
Vandaar dat ik s'nachts probeer hem weer met een speen in slaap te krijgen en dat lukt meestal ook, dus zo'n honger heeft hij dan niet.
En het wonder is geschiet hij heeft vannacht na z'n fles van 23 uur geslapen tot 6.30 zonder een keer wakker te worden ennnnnn zonder iets door z'n fles te hebben gedaan!!!!!
Misschien is het een eenmalige aktie, maar het was heeeeeeeerlijk zal je niet te jaloers maken.
Maar mijn gevoel over dat het een gewoonte is van ooooo het is weer 4 uur geleden dan word m'n maag weer gevuld is denk ik wel van toepassing.
Nou wie weet gaat het bij jou ook binnenkort gebeuren, al is het maar af en toe kun je even bij tanken.
Ik hoop dat wij op de goede weg zit ben benieuwd naar vannacht zal tegen vallen als ik er weer uit moet en het is zo koud nu als jeje bed uit moet.
Bedankt voor de reaktie's tot nu toe.

 
Hoi,

Ik snap persoonlijk niet zo goed waarom jullie je baby's zo graag diep in slaap willen hebben en lang door willen laten slapen. Voor een baby is dat niet persé gezond. Het risico op wiegendood neemt toe als een baby te diep slaapt. Het is volledig normaal en natuurlijk dat een baby 's nacht enkele malen wakker wordt, sterker nog, het is heel gezond. Veel baby's kunnen zelf weer gemakkelijk in slaap vallen als ze eventjes wakker zijn geworden, er zijn er echter ook veel die willen graag even getroost of gevoed worden. Nou en?
Ik vindt het echt soms schokkend om te lezen hoe moeders de natuurlijke behoeftes van kleine baby's als een "last" en "opgave" zien. Zo snel mogelijk moeten ze doorslapen en ze mogen maar 4 keer per dag iets eten.........
Ik ben volwassen en weeg 65000gram, maar zelfs ik kan niet aan die voorwaarden voldoen. (en met mijn gewicht zou ik toch aan een maaltijd per 2 dagen en 20 uur slaap aaneen toekunnnen.)
 
Ha Natas
Wat goed van jou dat jij maanden achter elkaar zo vrolijk s'nachts je bed uit kan komen! Maar niet iedereen is het zelfde he en het scheelt ook nog of het je eerste is of dat je overdag meer kleine kinderen hebt rond lopen.
Als ik dan soms maar 3 uur slaap op een nacht ja dan verlang ik naar een nacht doorslapen en ik vind dat een baby van 5 maanden dat ook af en toe best mag gaan doen.
Is dat zo erg ?
 
Terug
Bovenaan