Door slapen

<p>Hello allemaal,</p><p>mijn baby is vandaag 4 weken maar sinds kort slaapt ze niet meer door, ze wordt om de uur wakker, en gaat dan huilen tot we haar oppakken. Ze heeft geen honger en ook geen volle luier, ook geen symptomen van buikkrampjes.. heeft iemand hier ook ervaring mee, of wat dan ook?????</p>

Wellicht gewoon behoefte om bij je te zijn? Valt ze in je armen wel in slaap of naast je in bed! Ik heb in die tijd ons dochtertje ook weleens gewoon in bed genomen (wel veilig hoger dan mij zodat je er niet op kan liggen) en dan sliep ze heerlijk. Of in slaap wiegen en terug leggen maar dat is voor jezelf redelijk vermoeiend denk ik...
Succes! En het gaat vast snel beter?

Volgens mij is t sowieso wisselend door sprongetjes ed.. doorslapen van zon ukkie vind ik sowieso al uitzonderlijk. Go with the flow is een beetje mijn motto.. gewoon lekker bij je leggen en hopen dat t snel beter wordt ;)

Herkenbaar hoor, mijn zoontje is nu 5 weken en wij hadden hier vorige week ook last van. Wilde alleen maar bij mij slapen, dit duurde 2 dagen en werd het weer minder. Hij heeft het ook wanneer we bijv de dag ervoor een “drukke” dag met veel prikkels hebben gehad. 
Week 4 was bij ons zijn eerste sprong (bekijk eens oeii ik groei)  en combi met krampjes en soms te veel prikkels. 
Ik hoorde de vk ook over regeldagen dat ze dag verslag kunnen zijn. 
Wij hebben nu al 2 dagen dat hij om 6 uur al wakker wordt in de ochtend, terwijl hij dan net 1,5 uur daar voor zijn fles heeft gehad. 
Elke dag is anders en ik pas me maar gewoon aan hem. 
Het komt allemaal goed ?

Met 4 weken 'doorslapen' is ook wel heel uitzonderlijk.
Ze zal dan echt nog behoefte hebben aan een lekkere knuffel van mama. Zal vast nog vaker voorkomen ;-)
Onze dochter is 7,5 maand en slaapt nog niet eens elke nacht door.

Ik zie het telkens zo; werk 30 uur in de week dus de keer dat ik haar extra zie in de nacht is een cadeautje. Ga je er niet aan ergeren (zeg niet dat je dat doet nu hoor) maar geniet er van. Cliché: ze groeien zo gigantisch snel.
Ik kan haar niet eens meer mijn baby noemen eigenlijk :((

Helaas zal dit vaker voorkomen haha! Mijn zoontje sliep heerlijk door en plots ineens niet meer. Dit ging van oké naar verschrikkelijk. Moesten toen hij 3 maanden was soms wel 5/6 keer per nacht eruit. En nu sinds deze week is het een keer een speentje en slaapt hij weer van 19:00 tot 6:00! Ach fases hé! Ik geniet van elk uurtje nachtrust en maak het zeker nog niet al te laat 's avonds!
Voor je het weet slapen ze weer door. En tot die tijd.. ze is nog klein! Lekker bij je houden. Zij weet niet dat haar ledikantje een veilig plekje is.. 

Doorslapen met 4 weken?? Haha hier duurde dat 10 maanden... en zelfs toen nog niet elke nacht. Toch weer een voeding nodig, speentje, mama kwijt, dromen, tandjes, ziek... etc!! Soms 1x per nacht eruit, soms 3x, soms ging het een week goed. Dus dat doorslapen kan heeeeel lang duren en is ook écht niet gek.. droomverhalen dat een baby doorslaapt klinken leuk, maar zo werkt het vaker niet dan wel! Succes het komende jaar :p

Terug
Bovenaan