Door slapen

Hoihoi<br />Mijn baby sliep rond de 4 maanden door snachts van 10/11 tot 7/8 uur, tot dat we een weekje bij mijn ouders waren en toen kon ze niet meer door slapen. Is dan haar ritme kwijt, nu is ze 9 maanden en ze slaapt niet meer door snachts.<br />

Hoeft niets met dat weekje logeren te maken te hebben hoor. Het is nu 5 maanden later. Dan is het effect van dat weekje logeren al over. Onze dochter sliep snel door, maar heeft ook periodes nachten tussen ons in gelegen. Komt vanzelf wel weer goed. Ze is nu bijna 1 en komt al een week 's nachts

Wat fijn dat je dochter eerder zo doorsliep! Dat is behoorlijk uitzonderlijk voor een kindje van 4 maanden. Dat ze nu niet meer doorslaapt is heel normaal. Doorslapen heeft niet zozeer met voeding te maken maar vooral met behoefte aan geborgenheid en veiligheid. Veel kinderen hebben nog lange tijd 's nachts wat steun nodig om weer in slaap te vallen en worden dus 1 of meerdere keren per nacht wakker. Daar kun je weinig aan doen. Vaak gaat het in fases en is het de ene periode dus wat meer dan in andere periodes. 
Veel volwassenen worden 's nachts ook 1 of meerdere keren wakker. 

Wat DPL zegt... 
En het kan nu vanalles zijn. Verlatingsangst en behoefte aan bevestiging van jullie, tandjes, grote ontwikkelingen die je soms niet kunt zien. 
Troost je in dat het fases zijn, het doorslapen komt vanzelf weer terug. Geef je kindje maar lekker wat het nodig heeft, want dan slaapt iedereen het snelste weer verder.

Nee, eenmaal doorslapen betekent zeker niet dat ze dat altijd blijven doen (helaas ;) )

Met 4 maanden doorslapen is sowieso heel knap. Maar dat is echt geen garantie voor de toekomst.

Ik heb 2 dochters, 3 jaar en 17 maanden oud. Af en toe slapen we 4 nachten door, dan weer 7 nachten niet. Al ruim 3 jaar lang ;)

Tot 14 maanden hebben beide kinderen geregeld een nachtvoeding nodig gehad. Nu hebben we geen nachtvoedingen meer, maar wel verlatingsangst/dromen/bang in het donker etc.... t is altijd wat ;)

Geniet gewoon van de nachten dat je wél kunt doorslapen. En verwacht gewoon de komende tijd dat dit erbij hoort. Hier gingen de nachten pas echt beter vanaf 15 maanden. En zelfs nu de jongste 17 maanden is, moeten we er bijna elke nacht nog 1-3x uit.. hoort er allemaal bij! Elke nacht dat je wél door kan slapen is gewoon een gelukje :)

Tja niet doorslapen hoort bij kleine kinderen hè. Een enorme luxe als ze doorslapen, maar wel heel normaal als ze nachts nog een keer wakker worden. 
Mijn zoontje was iets van 1,5 jaar toen hij begon door te slapen.

Terug
Bovenaan