Door slapen

Hallo..

Charlotte is pas 3 maanden en slaapt al weken door soms wel tot 9 uur s'óchtends Zij krijgt dan rond 23:00 de laatste fles van 180ml..Overdag krijgt ze 165ml.. Volgens het CB zat te net onder te gemiddelde gewicht maar 150ml geven was voldoende maar daar heeft ze niet genoeg aan .. dus geef gewoon 165ml  En dat was weer niet goed volgens het CB.. Maar als ze honger heeft dan geef je dr toch wel automatisch meer ..Ik heb dat ook gezegd tegen die zeikerds het is nooit goed .. Volgende week krijgt ze dr 2 e  prikjes en ga t wel  even uitgerbeid op tafel gooien.. Als wij honger  hebben eten we toch ook wat ?!   Ik denk dat ze straks wel gewoon 180ml overdag mag en dan 1 voeding er af.. Bij t laatste bezoekje  van 8 maart woog ze 4450 gr..  En dat was niet genoeg..1 Word er toc een beetje moe van hoor..  

Pffft, vertel mij wat. Ik heb donderdag op het cb ook nog een appeltje met ze te schillen van de vorige keer (overdreven gedoe over Joey's hoofdje/voorjkeurshouding). Volgens de fysio valt het reuze mee!!
Doe wat je hart je ingeeft: jij kent je kindje het beste!!

Ja zo denk ik dus ook Annette .. Ik ben idd de   moeder en als Charlotte honger heeft dan krijgt ze toc echt wel   meer hoor..De 1 groeit beter als de ander .. En dan moet ik wel zeggen Ondanks dat ze 2 weken te laat was was ze nog klein dus waarom dan niet iets extra's ?!   Ik dacht toch echt dat die mensen dara je advies zouden geven over je kindje .. Maar dit noem ik echt zeuren ..Ben dan toc wel benieuwd hoe die kids van hun eruit zien Die krijgen vast niks als ze honger hebben haha

Hahaha, tja... als ik naar de kinderarts hier op het cb kijk wil ik niet eens weten hoe haar kinderen eruitzien. Die kinderarts hier is zo'n gedrocht!! Hahaha, nou ja joh, het ene oor in het andere eruit. Bij de intake zeiden ze dat jij als moeder bepaalt wat er uiteindelijk gebeurt en dat zij alleen maar sturen, maar in de praktijk willen ze wel erg graag zelf bepalen hoe en wat je met je kindje doet... Jammer voor hun!

Ik vind dat alle kindjes anders zijn en dat je zelf moet kijken wat het beste werkt...bovendien...je laat je kind inderdaad niet met honger lopen!!!

Maareh uitslapen tot 9 uur, dat deed mijn oudste ook op die leeftijd en dat stopte pas toen ze naar een oppas moest ivm veranderde werkomstandigheden en dat was toen ze 2,5 was...Ik moet zeggen dat ik ervan genoten heb al die tijd....doe jij dat ook??? Nu is ze ruim 3 en wordt ze op vrije dagen rond 8 uur wakker en ik prijs me rijk, want ik heb verhalen gehoord van kindjes die na 5 of 6 uur 's ochtends niet meer willen slapen.....

groetjes Yvonne (die hoopt dat de jongste, nu 4 weken,  ook een langslaper wordt)

Ik begrijp er niet zoveel van , het CB vindt dat je te veel voeding geeft, maar je baby is eigenlijk niet genoeg aangekomen?? Klinkt behoorlijk krom!! Als het kind honger heeft mag het toch gewoon eten? Ik heb begrepen dat kinderen een stukje ouder moeten zijn voordat ze uberhaupt kunnen "snoepen" zonder dat ze echt honger hebben...
En mooi advies is dat altijd, "geef maar minder". Hoe denken ze dan wij de kleine rustig houden? Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar als Christian honger heeft, dan heeft hij HONGER en dan is er helemaal niets mee te beginnen (huilen, spartelen, bijna krijsen) totdat de fles er in gaat. Dan valt er toch niets te rekken?

Ik ben blij dat het CB bij mij nog niet is gaan zeuren over voedingen. Misschien durven ze niet (ben zelf arts... ha, ha!)

Het doorslapen klinkt wel erg relaxed voor de papa/mama, geniet er maar van! Of het goed is, ik zou het niet weten...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (8 weken)

Hoi,
heerlijk he dat lange slapen. Quinn slaapt zeker tot 7.30 uur en uiterlijk tot een uur of 9. 's Avonds krijgt hij dan om 21.30 uur de fles. Goed he!
Ik geloof dat ik de enige ben met een fijn CB. Hardstikke jonge vlotte leuke mensen die vooral vinden dat je goed naar je kindje moet kijken wat die nodig heeft.
Laat je niet te veel op de kast jagen, maar kijk gewoon wat jij het beste vind. Gewoon rustig blijven, met stress maken schiet je niks op en je moet nog even met ze door.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan