door verkeerde informatie sliep onze dochter een nacht in het ziekenhuis.

Onze dochter Noëlle is vandaag 1,5 weken oud. Ze doet het heel goed enis een heel tevreden en lief meisje. Ze laat zich amper horen zelfs niet voor de voeding.

Afgelopen donderdag ging de kraamzorg weg en ze hebben de voeding doorgeschreven. En ze zou die donderdag 90 cc per keer moeten hebben en die vrijdag 100 cc. En dat in 7 voedingen.
Nu begon ze met spugen en dronk de flesjes niet leeg. Ze dronk per keer hooguit 40 tot 60 cc en 1 fles van 90 cc. Maar spugde ook veel weer uit.

We hadden zoiets van ach dat kan maar zaterdag toch maar even gebeld met de verloskundige en die gaf aan bel de huisartsenpost maar.
Dat hebben wij dus gedaan al zat er wel het risico in dat de kinderarts haar 24 ur zou willen observeren. Oke dat is goed want je wilt niet dat haar iets overkomt.

Idd de kinderarts wilde haar 24 uur opnemen alwisten we direct wat het probleem was maar gewoon voor de zekrheid.

wat bleek we hadden onze kleine meid overvoed!
Wij dachten na aanleiding van de info die wij kregen dat ze 100 cc moest drinken maar wat bleek ze had maar 60 a 70 cc nodig. Geen wonder dat ze moest spugen.
De kraamzorg had het niet goed!
ten eerste omdat ze 3 weken te vroeg geboren is dan is het opbouw schema anders en ze gingen zowiezo te snel omhoog.

Maar die nacht is ze inhet ziekenhuis gebleven, wij hebben een hele nacht door kunnen slapen. ( ik kon het niet aan om bij haar in het ziekenhuis te slapen, het kwam zo heftig binnen na al die ziekenhuis opnames tijdens de zwangerschap. gelukkig zei de verpleegkundige dat alles goed was en het niet nodig was...... al was ik gebleven als het echt nodig was maar nu hoefde het gelukkig niet.)

In het ziekenhuis heeft ze goed gedronken en niet meer gespuugd........ eigenlijk mochten we haar maandag ochtend evt weer mee nemen. Maar wij gaven aan dat als wij de goede informatie hadden gekregen we nooit hadden gebeld en ze niet was opgenomen. Dus verder opname achte wij zinloos.
Kinderarts vond het goed en snapte onze redenatie, al dacht de verpleeging daar heel anders over die ging op ons gevoel in spelen......heel gemeen vooral met al die hormonen die door mij lijf heen gieren. Maar we hebben haar toch mee genomen, Ze slaapt en drinkt goed met de fles 60 a 70 cc per keer. Ze blijft heel tevreden en doet het verder goed groeit, temp blijft goed dus........ja wat moet ze dan in het zieknhuis.

Ben er wel even heel onzeker van geworden want dat wat de kraamzorg heeft verteld staat haaks op wat het zieknhuis zegt ook qwa slapen en uit bedje halen.......
daar moet ik nu een weg in vinden. Hoop dat ik het zikenhuis voorlopig niet meer van binnen hoef te zien!!!!

Hoi,
Wat ontzettend naar dat jullie dit overkomen is! Ik zou zeggen, bel je kraamzorg bureau en dien een klacht in! Die kraamverzorgster moet toch weten dat ze een fout heeft gemaakt en wat het gevolg er van is geweest, straks doet ze het nog een keer bij iemand anders en ligt dat kindje straks ook voor niks in het ziekenhuis. Plus nog eens een stel ongeruste ouders. Dat wil je niet toch? Dus ik zou er echt even een telefoontje aan wagen! Ik weet dat je het al druk genoeg hebt en blij bent om weer met je kleine meid thuis te zijn, maar ook belangrijk om andere ouders te beschermen tegen dit.
Gelukkig dat nu alles goed gaat met je kleine meid! Sterkte!
Liefs,
Mar

Jeetje, dat moet heel heftig zijn. Veel sterkte hoor.

En als je nog veel vragen hebt (of eea. goed is besproken), kun je naar het inloopuurtje op het consultatiebureau. Heb je toch een second opinion, en dat geeft je misschien iets meer rust.

Wenser

Toen ik je eerste zin las had ik al zoiets van....he!?! Die van ons drinkt net 80cc per fles als hij 7 voedingen drinkt...maar aangezien hij nog steeds graag 8 drinkt nog iets minder per fles. Stel dat hij 6 voedingen zou vragen dan nog geen 100

Ik zou het bureau bellen en idd een klacht indienen. Een boel stampij maken..belachelijk vind ik dit. Het is al zo zwaar en dan ook nog deze emoties erbij.
Hopelijk kan je het gauw een plekje geven

Als je vragen hebt vanuit je onzekerheid zou ik dat gewoon hier op het forum (of bij oktober of bij baby/peuters) neergooien.. Ik en vele anderen willen met alle liefde meedenken.. En dan nog moet je je realiseren da iedereen adviezen geeft en geen kind is hetzelfd.. De kraamzorg geeft advies met de gegevens van het gemiddelde kind als je een beetje pech hebt

Owja reken er trouwens op dat het cb weer wat anders zegt..

Lieve schat..heel veel sterkte en vragen staat vrij....

heb de kraamzorg gebeld en die geven aan dat het hun protocol is en dat het ziekenhuis een ander protocol heeft. En dat de kleine met 9 a 10 dagen zeker op 100 cc moet zitten.
Ik zeg nou ik heb mijn kindje een nacht in het ziekenhuis gehad door verkeerde info. Ben niet boos baal wel maar ik bel zodat het bij andere ouders nietgebeurd!
Nou hun protocol was zo en of ik verder nog wat had ik zeg nee alleen de volgende keer een ander buro voor kraamzorg!!!!

Mijn man wil er nog een klacht heen doen die was ook zo boos!!! Vooral om hun reactie.

Dit is echt belachelijk.. hoeveel weegt jullie kindje nu?
Volgens hun dus 700/150= meer dan 4500 gram. de hoeveelheid voeding gaat per gewicht en je mag daar wel iets soepel in zijn, maar dat is het dan ook. je kunt zeggen bijvoorbeeld he er is de vorige fles 40 gedronken, mag je nu iets extra's

Ik zou dit melden bij je verloskundige/gyneacoloog en bij het cb zodat het bureau misschien wat in discrediet kan komen.. en toch een klacht sturen. Meer kan je niet doen, volgende keer een ander bureau idd...

Ze zit nu bijna weer op haar geboorte gewicht van 3166 gram.

In het ziekenhuis zeiden ze ook niet per voeding kijken maar per 24 uur. Dus nu houden we dat nog maar even bij, gewoon om te kunnen verleggen mochten ze moeilijk doen!

Ha,

weet niet veel over voeding bij een kleine, de twee van mij hebben bv gehad. Onze 2e heeft wel met 4 mnd in het ziekenhuis gelegen omdat ik het perse wilde. Hij dronk helemaal niet meer (inmiddels was ik al overgestapt of de fles). Hij had achteraf reflux.

Dit is bij jou natuurlijk niet van toepassing, maar het ritme dat ze mij toen gegeven hebben werkte bij mij wel goed en daar ben ik op doorgegaan, ben ook overgestapt op het andere merk fv van het zkh (en medicijnen nog erbij). De verpleging stuurde ons ook naar huis 's nachts zodat wij dat weekend konden bij tanken.

Ik zal zeggen, kijk vooral naar de kleine, is ze tevreden, rustig, niet teveel spugen laat het dan gewoon met kleinere porties gaan en probeer te genieten

succes

Terug
Bovenaan