Door verwezen!!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden

Omdat we volgens de HA al een tijdje bezig zijn en er vruchtbaarheids problemen bij mijn moeder zijn mag ik naar de gyneacoloog. In januari heb ik een afspraak gemaakt maar, ik ben nog nooit eerder geweest. Dus weet totaal niet wat me te wachten staat. Wel weet ik dat ik een inwendig onderzoek krijg   Wie kan me wat meer vertellen hierover? Heb vandaag mijn Nod en tot op heden is er nog niets te zien hopelijk is de afspraak niet nodig.

Liefs Linda

Hoi hoi,

Zo'n eerste bezoekje valt vaak reuze mee! Ik weet nog dat ik het de allereerste keer vreselijk eng vond. Ook toen we, nu bijna een jaar geleden, voor een tweede kindje de medische molen weer in gingen vond ik het niet prettig.
Maar ik kan je gerust stellen. Het valt echt reuze mee. Hopelijk krijg je een fijne arts.
tijdens het eerste bezoekje wordt er vaak een heleboel onderzoekjes gepland en pas een volgend bezoek krijg je w.s. een inwendige echo/inwendig onderzoek. Tenminste zo was het bij mij.

Succes!
groetjes,
mama Peet

Hoi Linda,

Zo te lezen ben je net nieuw heer zo niet sorry.

Ik ben zelf ook net de mm in gestapt en kan je de begin fase wel vertellen. eerst een gesprek met gynecoloog en evt inleveren van temp. lijsten. Verder willen ze weten welke medicijnen je gebruikt en of je een regelmatige cyclus hebt.

Ze maken er geen probleem van om een onderzoek te doen als je nog ongi bent maar je mag er zelf voor kiezen als je dit prettig vind of niet.
Zo een onderzoek doet echt geen pijn, je hebt immers toch ook geslacht gemeenschap. Bij het inbrengen van een eendebek moet je gewoon ontspannen. Meestal  maken ze ook meteen een inwendige echo om te kijken hoe ver je in de cyclus bent en of alles normaal er uit ziet in je baarmoeder. Een inwendige echo doen ze met een soort van nep penis die met glijmiddel word ingesmeerd en naar binnen wordt gebracht tot aan je baarmoeder. Mijn gynecoloog ging het een en ander vertellen en liet zien hoe de boel er uit zag van binnen er interesant.

Meestal ga je ook bloed afnemen voor je hormoon waarde en wordt sperma van je man/vriend bekeken. Ook wordt er een samenlevings test gedaan (ochtend of avond van te voren sex hebben en dan gaat hij kijken hoe de zaatjes door je baarmoeder zwemmen) Hij neemt baarmoeder slijm af en laat een glambia test doen (dit is standaard). Nou ik hoop dat ik je genoeg info heb gegeven.

Aan de hand van al de resultaten gaan ze een behandel plan opzetten. succes met alles.

Mariska

Hey meid,

Maak je niet al te druk over dat eerste gesprek. Meestal inderdaad moet je veel vragen beantwoorden. Jij moet bloedprikken. Je man wellicht wat zaad inleveren.

En die inwendige echo is helemaal niet eng en pijnlijk. Is een grote staaf (lijkt wel een dildo haha) en daar doen ze een condoom en glijmiddel overheen en dan gaan ze even kijken. Er zit een klein cameraatje in.

Meestal is het ook erg interessant om zelf mee te kijken.Stel ook gewoon alle vragen die je hebt ook al denk je dat die simpel of dom zijn. Daar zit die gyn voor.

Hopelijk heb je een aardige arts.

Sterkte en veel succes

Nicole

Hoi hoi,
Ik heb tot nu toe alleen een inwendige echo gehad en dat viel reuze mee. Mijn gyn. heeft zelfs niet eens gebruik gemaakt van een eendebek, daar zag ik namelijk tegenop. Maar mij is het ook reuze mee gevallen. En net wat er al gezegd is is het ook best interessant om te zien.

Liefs Leah

Meiden bedankt voor jullie reacties. Het helpt toch wel een beetje te lezen dat het meevalt. Maar hadden jullie geen last van schaamte de eerste keer. Als ik er denk krijg krijg ik al blosjes op mijn wangen. ( ben geloof ik een beetje preuts) Nou ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Linda

Ik schaamde me vreselijk, ben al erg preuts en had de eerste keer een rok aangedaan.
Die mag je gewoon aanhouden. Of een iets langere trui doe ik aan.
Ze gaan daar gelukkig heel respectvol mee om en dekken zonodig nog extra af.
Knop op nul zetten als je daar ligt en ze stellen je daar ook gerust.
Maar met je benen in de beugels is nooit een echt pretje haha, maar dat valt verder wel mee hoor!!!

Terug
Bovenaan