Door zomertijd dochter helemaal in de war

Hallo,
Mijn dochter van 1 jaar is helemaal in de war van die zomertijd.
Zij gaat rond 19:30 en 20:00 uur naar bed. En dan voed ik haar nog. En na het voeden even wat rondlopen en ze valt heel snel in slaap of ze is al in slaap gevallen tijdens het voeden. Maar nu het rond 20:00 uur nog zo licht is weet ze niet wat ze moet doen. Wakker worden of gaan slapen en ze is erg onrustig. Want in de kamer is het even donker of licht als 's-morgens als ze wakker wordt.
Ik zie aan haar dat ze erg moe is en wil slapen maar het ene moment slaapt ze bijna   en het andere moment probeert ze te lachen en te spelen. En dan gaat ze huilen. Het is zo aandoenlijk en probeer haar te troosten. Gisteren viel ze pas na anderhalf uur in slaap. Vandaag was ze behoorlijk moe en is redelijk snel in slaap gevallen.
Ik ga denk maar morgen proberen om haar kamertje donkerder te maken.
groetjes Chantal
 
Hoi,

Mijn kids zijn er ook een beetje van in de war, dat heeft gewoon een paar dagen nodig.
Ik zou niet de kamer donkerder gaan maken, dan kan ze dadelijk helemaal niet met licht slapen, geef haar gewoon een paar dagen om te wennen, mijn oudste is nu 5 en heeft dat elk jaar, gaat vanzelf weer wennen, hoef je niks aan te doen.

Succes, Groetjes Mary jane
 
Mijn zoontje van nu 16 maanden heeft een week zitten tobben.
Werd 's ochtends een uur later wakker bijvoorbeeld. Zijn tijd is altijd 8 uur, maar dat was nu gewoon 9 uur. Maar 's avonds gaat hij rond 19.15 uur naar bed en sinds de zomertijd liep ie om 20.00 uur nog klaarwakker rond. Tussendemiddag gaat hij normaal rond 12.30 uur slapen en dat werd nu dus ineens 13.30 uur.

Wij hebben 'm een dag of 5 elke middag gewoon na een uurtje weer wakker gemaakt, zodat ie met name 's avonds sneller moe werd. En na die 5 dagen zagen we verschil, nu zit ie weer op z'n gewone tijden (maar dan is het met die zomertijd eigenlijk een uur later).

Zowel overdag als 's avonds gaan op zijn kamer de rolluiken en rolgordijn dicht. Rolluiken overdag op een kiertje (zodat beetje licht naar binnen schijnt), maar 's avonds alles helemaal dicht. Toen hij nog heel klein was sliep hij overdag gewoon in een lichte kamer (totdat ie een half jaar was), daarna zijn we met gordijntjes gaan werken, onder het mom van 'gordijntjes gaan dicht dus nu moet je gaan slapen'.
Bij hem werkt het nog steeds.

Wat de rest ook zegt, het duurt ff een paar dagen.
Eind oktober zit je wellicht ook weer een weekje te tobben als het weer wintertijd wordt.
 
Terug
Bovenaan