Doorgaan met kha of khb?

<p>Hoi ouders,</p><p>Ik weet sinds een week dat ik ong 4 weken zwanger ben. Ik was hiervoor bezig met kha dieet. Kan ik hier mee doorgaan? Want het beviel me eigenlijk wel. Of is het toch beter om dan khb te doen?</p><p>En kan je in de 4de, bijna 5de week al misselijk zijn en pijnlijke borsten hebben?</p>

Ik ben nu 18 weken, ooit ook eens kha gedaan, daarna gewoon veel sporten en gezond eten 80/20 , maar koolhydraten is een erge belangrijke voedingsbron voor je lichaam. Dat heb je ook zeker nodig tijdens de zwangerschap, je lichaam vraagt zo veel van je dat je die energie uit koolhydraten nodig hebt. Je lichaam gaat er zeker ook naar vragen. Ik zelf werd misselijk rond de 7 weken,  maar dat is bij iedereen verschillend,  het ging bij mij helemaal weg bij 16 weken, toen was ik ook niet meer zo erg moe. Pijnlijke borsten begon bij week 8. 

Tijdens je zwangerschap mag je niet lijnen. Als je afvalt, komen er afvalstoffen vrij die ook bij de baby komen. Het is dus belangrijk om niet te lijnen. 
Ik deed voor mijn zwangerschap ook altijd kha eten, maar dat hield ik niet meer vol toen ik zwanger werd. Mijn lichaam had continu honger dus ben wel khd gaan toevoegen. Je kunt het wel beperkt houden door bijvoorbeeld 1 schepje rijst te nemen of je lunch brood te combineren met salade. Ligt eraan waar jouw lichaam om vraagt.

Terug
Bovenaan