doorgaan met kolfen of volledig overgaan naar de fles?

Mijn borstvoeding loopt aardig terug en nu ben ik al 3 dagen om de 2 uur aan het kolfen om te zorgen dat de borstvoeding weer terug komt. {mijn dochter drinkt niet goed aan de borst en daarom kolf ik} Maar ik verneem dat mijn borstvoeding hetzelfde blijft. Anna drinkt 140cc per keer en ze krijgt 5 voedingen op een dag {ze slaapt s'nachts door} en ze is 5 weken oud. Ik produceer bij de 1ste kolf 80cc en de rest van de dag produceer ik maar uiterst 30 cc per keer samen uit 2 borsten,  dit betekent dat ik veel kunstvoeding erbij moet doen.

Mijn vraag is dan is het niet beter om volledig over te gaan naar flesvoeding want ik  moet zoveel tijd besteden aan borstvoeding dat ik nergens aan toe kom {ik heb het er wel voor over hoor, maar ik ga straks ook weer 2 dagen werken en dan?}

Wie heeft hier ook ervaring mee?

Ik weet dat ik zelf moet beslissen maar een steuntje in de rug is wel fijn.

liefs nadine

 
Hoi Nadine,

Ik heb zelf vanaf week 3 tot week 6 alles gekolft, nou ja zoveel mogenlijk. Ook ik kon niet tegen de vraag van m'n zoontje op kolven. Zelf hebben wij tegen elkaar gezegt dat we door wouden gaan totdat hij van de antibiotica af was. Toen dat met 6 wk mocht wist ik niet hoe snel ik moest stoppen. Al met al heeft het me toen toch veel moeite gekost om te stoppen, emotioneel dan. Maar nu (3mnd) weet ik dat het een goed besluit was, ik kreeg weer wat rust terug en kon veel meer aan, daarvoor was ik door elk klein dingetje uit het veld geslagen.
Mocht je nog meer info willen over het wel in stand houden van de bv kijk dan eens op het borstvoedingforum:
http://www.network54.com/Forum/89719

succes Ineke
 
Goed zeg dat je al zolang voor je kindje kolft en wat jammer dat al je inspanningen dan niet beloont worden.


Met welke kolf kolf je? Dat kan heel veel verschil maken. Verder lijkt het erop dat je geen tsr krijgt overdag. Ben je erg gestresst dan? Je kunt de tsr een handje helpen door allerlei trucjes. Met warme handen je borsten masseren, over je borsten trippelen met je vingers, je tepels stimuleren door met je vlakke hand zachtjes over je tepels te wrijven, en tenslotte je tepels rollen tussen je vingers. Daarna pas met kolven beginnen.

Kolf je beide borsten een keer per sessie? Je kunt ook steeds van borst wisselen dat stimuleert nog meer.

Verder over het aanleggen van je kindje. Je zou het gewoon eens af en toe kunnen proberen. Soms lukt het opeens! Dat zou helemaal mooi zijn.
 
Knap hoor dat jullie al zo een tijd kolven voor je kindje.

Je kan de bv en flesvoeding best combineren maar doe waar je je goed bij voelt.
Pakt je dochtertje nog de borst niet nu ze wat ouder is?

Als je geen toeschietreflex hebt dan kan je ook bij de huisarts neusspray halen. Dat heb ik een tijdje gebruikt en mijn productie ging heel snel vooruit van nog een 30 cc naar 120cc per keer.

Heel veel succes
 
Hoi,
Ook ik heb 4 weken gekolfd omdat mijn zoontje niet zelf kon drinken. Dat was idd een
hele vermoeiende tijd. Je bent eigenlijk alleen maar met de voeding bezig.....
Na 4 weken liep de produktie af. Toen ben ik gaan mengen met nutrilon 1.
Daar ben ik al vrij snel helemaal op overgestapt. Daar was ik eerst niet blij mee maar later wel. Ik was veel relaxter en rustte weer wat uit. Bovendien heeft die kleine toch maar mooi een tijd wel bv gehad. Met alle afweerstoffen ed.
Voel je in ieder geval niet schuldig!
Succes ermee
Groetjes Melanie
 
hoi,

Ik kolf ook omdat bas de borst niet pakt. Bij mij kwam er in het begin ook niet veel uit mijn borsten, maar langzaamaan heb ik dit toch behoorlijk opgebouwd. ik ben gewoon iedere keer ietsje langer doorgegaan. Dus als er nog maar een druppeltje per keer uitkwam, gewoon doorgegaan. Zo kregen mijn borsten het seintje dat er meer werd gevraagd en werd het steeds meer. (zie het maar als je eigen regeldagen, het kindje blijft ook zuigen terwijl er eigenlijk niets meer in zit)  
Ik ben van 20 a 30 cc per borst naar 80 a 90 cc gegaan toen ik nog 6 a 7 keer kolfde. nu kolf ik 4 keer per dag (bas  drinkt nu 5 keer per dag 165 cc) en ik haal er nu per borst 200 cc uit ongeveer. Bas krijgt wel 2 x per dag kunstvoeding 180-190cc. Maar ik heb nu al een voorraadje opgebouwd in de vriezer van maar liefst 25 liter! Zo kan bas tot hij drie maanden is nog 3 borstvoedingen krijgen per dag, want ik ben nu aan het afbouwen.
En afbouwen is trouwens ook geen pretje, omdat de productie zoveel is moet ik af en toe gewoon zomaar even kolven anders knap ik. best pijnlijk af en toe. maar voor de rest is het nu iedere dag een beetje minder afnemen per borst, dan word de productie vanzelf minder.

veel liefs
Mirjam, mama van Bas 6 weken en 3 dagen
 
Hoi, hoi
Mijn borstvoeding liep ook steeds terug als ik ongesteld moest worden (toen ze precies 3 maanden was ben ik ongesteld geworden).
Ik had wel een voorraadje opgebouwd in de vriezer, dus ze heeft 5.5 maand volledig borstvoeding gehad. Nu is ze 7.5 maanden en sinds een half maandje krijgt ze volledig Nutri 2. Laatste keer dat ik ongesteld ben geworden, vond ik te vermoeiend voor te weinig. (kreeg ze eerst 3 bv/1 fv, kon ik soms 1 dag helemaal geen bv geven).
Dus misschien is het na een weekje weer helemaal terug, en hoef je niet meer zo om de 2 uur te kolven
veel succes
 
hoi dames

Bedankt voor jullie reactie's.
Ik heb 17 maart haar laatste borstvoeding gegeven{was best erg moeilijk}
Ze heeft nu volledig de fles en dat gaat goed.
Ze krijgt op een dag 5 voedingen van 140cc
 
Terug
Bovenaan