Doorgaan of stoppen met hapjes

<p>Mijn zoontje is 5 maanden van begin af aan is het een slechte drinker geweest en heeft hij veel last van krampjes. Vooral in de nachten sliep hij erg onrustig. Ben hiervoor bij de osteopaat geweest en dat heeft een beetje geholpen. Omdat zijn darmpjes zo gevoelig zijn wilde ik eigenlijk pas met hapjes beginnen na 6 maanden. Maar op advies van de huisarts eerder begonnen. Dat ging 2 weken best goed. Maar sinds 3 dagen heeft hij weer heel veel last van krampjes. Hij krijgt fruit en groente. Ben s'nachts vaak een uur met hem bezig, terwijl hij net  doorliep. Moet ik nou stoppen of doorgaan met bijvoeden. Onze oudste heeft dit nooit zo gehad</p>

Hey. Vorig jaar hebben wij dit ook gehad met onze zoon en zijn begonnen al met 12 weken gecorrigeerd met oefenhapjes. Uiteraard dit op advies van onze logopedist. Onze zoon reageerde erg heftig op bloemkool en daar ook resoluut mee gestopt want kolen kunnen krampen veroorzaken. Eerst enkel wortel geprobeerd een weekje. Toen erwten en sperziebonen geprobeerd. Pas na een maand of 2 hebben wij fruit erbij toegevoegd want die darmpjes moeten al zo wennen aan vast voedsel dat de logopedist dit zo adviseerde. Pas nu een week of 6 hebben we bloemkool voorzichtig weer gegeven ( en hij is gecorrigeerd nu net 8 maanden) en nu geen last meer!
Succes!

Hey. Vorig jaar hebben wij dit ook gehad met onze zoon en zijn begonnen al met 12 weken gecorrigeerd met oefenhapjes. Uiteraard dit op advies van onze logopedist. Onze zoon reageerde erg heftig op bloemkool en daar ook resoluut mee gestopt want kolen kunnen krampen veroorzaken. Eerst enkel wortel geprobeerd een weekje. Toen erwten en sperziebonen geprobeerd. Pas na een maand of 2 hebben wij fruit erbij toegevoegd want die darmpjes moeten al zo wennen aan vast voedsel dat de logopedist dit zo adviseerde. Pas nu een week of 6 hebben we bloemkool voorzichtig weer gegeven ( en hij is gecorrigeerd nu net 8 maanden) en nu geen last meer!
Succes!

Succes!

Ik zou ook het aantal verschillende hapjes terugschroeven. Kies de licht verteerbare groenten en geef een soort meerdere dagen achter elkaar. Evt zou je kunnen overwegen/overleggen of pap/rijstebloem ook mag. 

Terug
Bovenaan