Doorgestuurd naar ziekenhuis. Ervaringen met OLVG in A'dam?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden!

Op het zwanger worden forum heb ik wel eens een berichtje achtergelaten, maar hier nog nooit. Inmiddels hoor ik hier wel thuis, zit nu in ronde 15.
Ik kom nu net terug van mijn huisarts en ik ben doorgestuurd naar het ziekenhuis. Wie kan mij vertellen wat ik kan verwachten? Ik heb al 3 maanden een temp. curve bijgehouden en volgens mijn huisarts blijkt daaruit dat ik wel een goede ei-sprong heb.
Ik ben doorverwezen naar het OLVG in Amsterdam, zijn er hier meiden die ervaring met het OLVG hebben?

Aan de ene kant  ben ik blij dat ik nu ben doorverwezen, maar het voelt wel dubbel. Nu gaan we dus echt het ziekenhuis in ;-( Daar had ik toch niet op gerekend toen we eenmaal de beslissing hadden genomen om te proberen zwanger te worden....

Groetjes VB
32 jaar  

Hoi

Wat goed dat jullie toch de stap hebben genomen om naar de dokter te gaan.
Al had je dit van te voren anders gehoopt en misschien wel verwacht.
Maar het zolang zelf proberen zonder resultaat is ook niet fijn.
Toen ze mij doorstuurden dacht ik: shit, maar nu gaan ze me eindelijk helpen en ben ik hopelijk dichter bij een zwangerschap.

De eerste keer bij de gynecoloog moest ik een hele vragenlijst beantwoorden, je lengte je gewicht, over je menstruatie, je gezondheid, je man zijn gezondheid etc.
Hierna kreeg ik een inwendig onderzoek (was niet vervelend) en werd het zaad van mijn man getest.(mocht gewoon thuis gebeuren en daarna inleveren)
N.a.v. hiervan zijn wij de verdere onderzoeken ingegaan.
En worden er bij mij elke maand inwendige echos gemaakt om te kijken naar de  follikel groei.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik wens je heel veel succes en sterkte in de komende tijd.

En weet je  kan hier altijd je (ei) kwijt.

groetjes visje

Hoi,

Hier even een beknopt overzicht van de standaardonderzoeken. Als je er nog vragen over hebt dan hoor ik het wel.

Bloedtest
Urinetest
Temperatuurcurve
Samenlevingstest
Inwendige echo
Uitstrijkje
Zaadonderzoeken
HSG(baarmoederfoto)

Groetjes,
Inge

Hoi   VB,

Allereerst hoop ik dat jullie geluk nog uit komt hoor meid geef en laat de moed niet zakken .

Want ik heb 15 Januari 2004 een miskraam gehad het mocht niet verder baren van de natuur helaas. Nu lopen wij al vanaf December 2004 tot nu nogsteeds bij de gynacoloog.
Me man en ik hebben ook allemaal al onderzoeken achter de rug van ;
Bloedtest
Zaad onderzoek
Temperaturen
Urine onderzoek
Samenlevingstest
Inwendig echo
Uitstruikje
H.S.G. baarmoeder en eierstokken met contrakt vloeistof erin gespoten.
Dit alles heb ik gehad voor onderzoeken.
Op 21 September moest ik weer terug komen bij de gynacoloog. En weer tot heden weer niet zwanger. Dus we hebben weer goed met hem gepraat van wat is er toch aan de hand met mij waarom word ik toch  niet opnieuw zwanger. Ik heb gewoon deze keer mij tranen laten lopen kon het niet droog houden. Nu moeten we het nog even zo doen op de gewone manier. Dan is het weer afwachten of het deze keer raak zal wezen  ja of nee. En als ik gewoon weer ongesteld word moest ik hem gelijk bellen dan krijg ik een kijkoperatie om tekijken of ik teveel weefels enz heeft zitten en ook om tekijken of ik geen endometriose heeft dat betekend dat ik een ziekte heeft aan mij eierstokken. En hij weet dan ook gelijk wat voor medicijnen ik kan gaan slikken voor opnieuw zwanger teraken. Dus je begrijpt wat er nog voor mij staat tewachten waar ik op tegen op staat tekijken.

Dus meid ik hoop voor je om  snel zwanger te  raken dan hoef je al die onderzoeken niet tedoen. Want ik zat er ook tegen een berg aan tekijken hoor. En vooral nu opzeker met die kijkoperatie vind ik al helemaal niks.

Nu meid hou de moet nog vol hoor laat het niet zakken.

groetjes van brenda (37)      

Terug
Bovenaan