doorgestuurd naar ziekenhuis ivm zwangerschap

hallo moeders....

tja eigenlijk hoort deze vraag niet hier maar op het forum voor zwangere dozen maar daar duurt het soms een paar dagen voor ik antwoord/reactie krijg en jullie zijn allemaal mama's dus wie weet zit er 1 tussen die hetzelfde heeft gehad....

vanochtend naar de VK geweest en daar bleek dat de baby waarschijnlijk groot is, ik ben nu 27 weken en de buik is 29 cm. normaal zit het aantal cms ongeveer 4 cem onder het aantal weken dus zou de nuik nu pas 23 moeten zijn. bij het vorige bezoek bij 24 weken was de buik 24 cm.
nu moet ik volgende week dinsdag naar het ziekenhuis voor een bezoek aan de gyneacholoog en een echo. hierbij zullen ze de baby nakijken enz.
ik maak me niet echt zorgen maar ergens is er een stemmetje wat fluistert, wat kan er zijn, wat is er met de baby....veelal natuurlijk hormonen en normaal maar toch...

wie van jullie heeft dit ook gehad en wat kan de oorzaak zijn..ik kan wel googlelen maar daar zal ik eerder horrorverhalen vinden dan een normale reden..

groetjes Veronique (nog ruim 4 weken en dan gaan we trouwen)

Hey!

Niet gelijk schrikken hoor, is waarschijnlijk nergens voor nodig! Nina lag tot 20 weken helemaal precies op schema, maar toen... Groeide ze als een achterlijke, hahahha!
Ik heb toen zelf mijn eigen bloedsuikers in de gaten gehouden voor een eventuele zwangerschaps-suiker. Maar was niets mis mee gelukkig. Ik ben met week 34 overgegaan naar de GYN vanwege de vorige KS en op de echo daar bleek mw toen al geschat te worden op 6 pond en had de grootte van een kind van ruim 37 weken...
Toen ben ik zelf uitgebreid getest door het ziekenhuis op zwangerschaps-suiker, maar nog steeds niets aan de hand! Later met een uitgebreidde groei-echo in week 36 en 37 paste onze rolmops al niet meer in het echo-beeld, WHAHHAH! En de buikomtrek??? Was niet meer te meten, hihihi! Bij mij hoefden we dus meer te praten over een nieuwe KS, dat stond vast! Uiteindelijk is met 39.2 geboren en woog ze 4548 gram (!) Na de geboorte hebben ze Nina getest op suiker dmv hielprikjes maar mw was ook helemaal gezond, alleen een dikke kont...

Al met al: Sommige kinderen zijn gewoon groot hoor, en misschien heb je wel een hele plens vruchtwater? En wat ze mij ook vertelden was dat onze buikies al geleden hebben met een zwangerschap en dat dat een klein beetje automatisch een grotere buik geeft. Ze zullen hooguit je bloed testen en controleren op suiker, maar nogmaals niet teveel zorgen maken hoor, lees anders het verhaal van Nina nog maar eens!

Kus, Marieke

hoi veronique

Ik reageer niet vaak maar toen ik jou verhaal gelezen had ben ik even in mijn eigen papieren gaan kijken.
Ik ben nu 32,3 weken.
Ben met 30,5 weken bij de verloskundige geweest en mijn buik was 33 cm.
Dus dat is ook meer,ze zei
alleen maar: Groeit goed.
Wel moet ik vrijdag voor nog een echo.
Ik vroeg waarom dat was en ze zei dat ze dat bij iedereen in willen voeren.
Het is een groei echo
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes servie (wessem)

Hoi,

ik ben zelf met ik denk zo'n 28 weken doorgestuurd voor een echo omdat mijn buik ook veel te hoog zat. Op de echo bleek dat Ivar prima in de curve zat en toen hij werd geboren was hij nog net geen 6 pond, nu is het ook een kleintje.
Het "grappige" was dat ook te voelen was dat mijn buik onderin leeg was, dus hij lag gewoon bovenin zeg maar. En waarom een baarmoeder dan zo meerekt, geen idee....

De VK en de gynaecoloog konden er geen reden voor geven.

Niet teveel zorgen maken dus!

Liefs Jenneke

Terug
Bovenaan