doorkomen van kiezen

Hoi allemaal,

Mijn dochter van 14 maanden heeft deze week erg veel pijn van doorkomende kiezen. En ipv dat er gewoon eentje doorkomt, komen er meteen 3 door!! Is dit normaal? Haar 2 ondertanden en 4 boventanden zijn er al door, en daar heeft ze weinig last van gehad. We geven haar paracetamol en smeren met een verdovend zalfje op het tandvlees. Het slapen is deze week ook mis...veel huilen en moeilijk in slaap komen. Iemand misschien wat tips??

Groetjes ciomama
 
hey,

Bij Thijmen kwamen er ook 4 tegelijk door.
erg pijnlijk!
ik weet niet of je dochter een speen heeft?
dat hield thijmen wel rustiger want de pijnlijke plekken knalden niet op elkaar.
en gewoon dentinox en chamodent.
verder zou ik het ook niet zo goed weten?
Thijmen vond een ijsje errug lekker en dat verkoelde de boel ook een beetje.

succes
 
Hoi stinkmuis,

Ja, in bed heeft ze nog een speentje, maar ook die wou ze niet. Ook de fles wou ze bijna niet meer, alleen melk wou ze. Zodra ik er ranja of water indeed nam ze een slok en begon te huilen. Ik heb genival om op het tandvlees te smeren, dat werkt verdovend. IJsjes zijn idd ook top, vooral met die hitte! Hoeveel paracetamol gaf jij op 1 dag? Wij geven nu 3 van 120, maar volgens de DA mag ze ook 240 hebben. Ik vind dat nogal veel.
 
hey,

ja dan zal ze wel echt pijn hebben als ze die speen ook niet wil...
ik gaf Thijmen ook wel een koude melk uit de koelkast maar dat kwam omdat ie toen ook keelpijn had....
ja kan ook een lepel in een danoontje vriezen.
krijgen ze toch wat binnen en vinden ze meestal erg lekker.

Maar na 1 jaar mag je 240 geven idd dat zei de dokter ons toen ook.
Thijmen heeft dit al eens met 8 maanden gehad (ziekenhuis) en hij reageerde er goed op.
vooral als je denkt dat 120 niet veel effect heeft dan kan je best 240 geven.
Ik deed het gewoon zo dat ik overdag een 240 gaf (kan je goed zien hoe ze erop reageert)
en de andere 2 van 120.
en als de volgende dag ik vond dat dat goed ging gaf ik er 1 sochtends van 240 en 1 voor het slapen gaan van 240.(smiddags 120)
dan slapen ze tenminste beter en gaat het ook sneller over...
Je moet gewoon ff kijken hoe ze erop reageert denk ik!
en dentinox verdooft ook hoor, en er zit pijnstiller in die doordringt tot in het tandvlees en schijnt ook de ontsteking weg te nemen.
zal wel net zo goed zijn als genival maar dat ken ik niet!
Heb iig toen de verstandskiezen van mijn man doorkwamen hem ook dentinox gegeven en het hielp nog ook haha!
inventief, of niet!?

Maar misschien lekker simpel houden en niet te druk maken, wil ze melk nou dan drinkt ze dat toch.
en wil ze een bijtring, dan hoppakee!
het voordeel is, eens komen die tanden door en dan is er niks meer aan de hand!

haha succes he!

liefs
succes ermee,
 
Hey,

Nou ze zijn erdoor hoor! Het is toch bij 2 gebleven, ik denk dat die andere binnenkort komt. Het is hier weer veel gezelliger haha!
We hebben overdag 120 gegeven en voor de nacht 240. Dit ging de eerste nacht niet zo goed (ze sliep pas om 23.30!!) maar de 2e nacht heeft ze weer heerlijk geslapen. Nu zijn we aan het bijslapen, is ook erg fijn!!
Ik heb idd gewoon wat extra melk gegeven, en dat dronk ze goed op. Sinds gisteren drinkt ze steeds weer iets meer ranja. Ook haar speen wil ze weer in bed. Kortom de eerste aanval is geweest, nog een paar te gaan hihi.

Liefs
 
hoi,

volgens mij komen bij esmee (21 maanden) ook weer tanden door. ze is nu 21 maanden.
ze kwijlt, slaapt slecht en kan niet veel hebben.
eten gaat nu redelijk, maar is ook een paar dagen minder geweest.
misschien inderdaad een idee om paracetamol te geven voor het slapen gaan.
hopelijk slaapt ze dan weer door, want daar wordt je niet vrolijk van.
 
Hoi mamavanesmee,

Een paracetamolletje is idd een goed idee. Het haalt de ergste pijn weg en ze worden er lekker slaperig van. Hoeveel tanden en kiezen heeft ze nou? Die van mij heeft 4 bovensnijtanden, 2 ondersnijtanden en 2 bovenkiezen. Van de snijtanden had ze helemaal geen last, maar van de kiezen dus wel. Smeer je ook met dentonox of genival? Dat werkt verdovend, hielp hier erg goed!
Hopen dat weer snel over is!
 
Terug
Bovenaan