Doorkomende tandjes en geen melk meer willen

Hallo mede moeders,

Mijn dochter is momenteel 8,5 maand en heeft last van doorkomende tandjes, ze krijgt er op het moment 5 tegelijk wat erg pijnlijk is voor haar, ze slaapt erg slecht en huilt veel maar dat is niet echt het probleem, ze wil haar fles nu niet meer. Haar fruit en groente en  yoghurt eet ze wel maar als ik maar met de fles in de buurt kom, gaan haar lippen stijf op elkaar en gaat ze gillen. Ik geef haar nu maar wat extra roosvicee om te zorgen dat ze genoeg vocht binnenkijgt maar als ze om 17.30 uur haar groente krijgt en normaal om 19.00 uur haar fles met rijstebloem (die ze nu dus niet wil) en ze daarna tot 07.00 doorslaapt en ze dan weer een fles krijgt en die ze nu dus maar met 100 cc leegdrinkt ga ik me zorgen maken, hoelang kan ze dit vohouden, dit gaat nu al 6 dagen zo.
Is dit herkenbaar voor iemand?

Groetjes Linda
 
Hoi Linda,
Het is heeeeeel herkenbaar! Zodra hier tandjes doorkomen is het weer flessendrama! Het doet gewoon enorm veel pijn dat zuigen aan een fles. Misschien kun je proberen om drinken uit een beker te geven(geen antilek, anders lukt het vast niet door het zuigen..). Hier proberen we het flesje en als het echt niet lukt, dan geven we extra yoghurt om zo toch aan het vocht te komen. Blijf je twijfelen, bel even het cb, daar geven ze vast nog wel tips of kunnen ze je onzekerheid wegnemen.
Veel succes!
 
Hoi Linda,

mijn zoon van 7mnd wil ook absoluut geen fles meer. ik heb even met het cb gebeld omdat ik toch wel in de stres schoot hiervan.... volgens mijn cb moet de kleine 300 cc vocht binnen krijgen en kun je de rest geven door middel van extra fruitjes (van die kuipjes zit lekker veel vocht in) en door brinta te geven. die brinta krijgt mijn ventje nu 2x 100 cc op een dag en buiten zijn gebruikelijke appel en banaan krijgt hij ook nog een kuipje fruit. s'ochtens drinkt hij 100cc en dat doet hij nog eens om 19:00 en om 22:30. we hebben wel de avond fles weer verlaat omdat hij dan slapend zijn fles drink. ik bied hem in de avond wel gewoon een 200cc fles aan omdat hij af en toe meer drink dan de 100cc die hij perse moet (als het lukt)   en slapend komt hij vaak over de 100cc heen. de brinta die wij gebruiken is een combi van 90cc water, 3schepjes nutrilon2, 1 eetleper nutrix vanille en 2 eetlepels brinta fruitsmaak. dit gaat er in als pap. en zo komt hij toch aan zijn vocht op een dag. heel veel succes ermee. oja hij heeft ook een tuitbeker, een speciale van de etos blauw met paarse bijt tuit. dat gaat erg goed zo kan hij bijten en drinken tegelijk en dat is wel leuk....goed voor de sapjes

succes charlotte
 
Terug
Bovenaan