Doorkomende tandjes en zetpil

<p>Hi,</p><p>mijn zoontje van 11 maanden krijgt zijn twee boven tanden nu. Eentje is er al door. Hij had daar een beetje last van. Wat humeurig en slecht eten maar meer niet.</p><p>nu komt zijn andere voortand ook door. Alleen wil die niet helemaal door het tandvlees prikken. Hij is er enorm van slag van. <br /><br /></p><p>ik geef hem een zetpil voor de nacht. Nu heb ik dag vannacht niet gedaan omdat ik hem niet te lang achtereen zetpillen wil geven (ongeveer de 4e dag) </p><p>vannacht was het dus 1 groot drama. Meneer werd elk uur huilend wakker.</p><p> </p><p>ik weet even niet waar ik goed aan doe.</p><p>kan het kwaad om een baby een langere tijd een zetpil te geven?</p><p> </p><p>groetjes</p>

Als ik me niet vergis kun je best een week of 2 door met elke nacht een zetpil hoor. Als het niet nodig is, mooi natuurlijk, maar beter goed slapen dan een zetpilletje minder! Wordt iedereen beter van ;)

Volgens mij zei onze HA: als het duidelijk is wat de oorzaak is van de klachten (en dat is het), mag je best wat langer paracetamol geven. 
Als hij 's nachts lekker slaapt met een zetpil, kan hij de pijn overdag ook beter aan. Ik zou het gewoon lekker doen dus. Wij hebben pasgeleden zelfs 2 nachten nurofen voor kids gegeven toen onze zoon zo'n enorme last had van z'n doorkomende kiezen. Het hielp goed en toen 't ergste voorbij was, gewoon weer een zetpil. 

Super bedankt! Ik
voel me niet meer schuldig . Voor de nacht een zetpil gegeven en meneer sliep een stuk beter!

xx

Terug
Bovenaan